Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


Sirati köprüsüne akli takilanlar muhakkak okuyun.....

Sirati köprüsüne akli takilanlar muhakkak okuyun.....

Sirat Köprüsü

Kur'an-i Kerim ayetleri ve özellikle de hadislerden kiyamet gününde insanlarin hesaplarinin görüldükten sonra cehennem üzerinde kurulu olan bir köprü üzerinden geçecekleri anlasilmaktadir.Mü'minler,hadislerde kildan ince ve kiliçtan keskin olarak tanimlanan ve Sirat ismi verilen bu köprü üzerinden selametle geçip cennete ulasirken; kafir, münafik ve isyan ehli,bu köprü üzerinden geçmeyi
basaramayacak ve cehenneme yuvarlanacaklardir.

Allah Teala söyle buyuruyor: "Sizden oraya(cehenneme) ugramayacak yoktur.Bu,Rabbinin yapmayi üzerine aldigi kesinlesmis bir hükümdür.Sonra Biz,Allah'a karsi gelmekten sakinmis olanlari kurtarir,zalimleri de orada diz üstü çökmüs olarak birakiriz."

Hadislerde ise Sirat köprüsü daha açik bir sekilde açiklanmistir.Hadisler,biri dünyada,digeri ahirette olmak üzere iki Sirat'in oldugunu ve insanlarin dünyadaki Sirat'i izleme durumu aynen ahiretteki Sirat'tan geçisine de yansiyacagini bildiriyorlar.Hadisler,dünyadaki Sirat'i sasmadan ilahi elçilerin önderliginde kat edenlerin ahiretteki Sirat'i da yine onlarin önderliginde kolaylikla geçeceklerini,seytana uyarak dünyadaki Sirat'tan sapanlarin ise,ahiretteki Sirat'i geçmekte de saskinlik ve sapmalara kapilarak cehenneme yuvarlanacaklarini açikliyorlar.

Allah Teala söyle buyuruyor: "Onun(Seytanin)hakkinda söyle yazilmistir: O kendisini dost edinen kimseyi saptirir ve alevli azaba götürür."

Buna karsilik ilahi elçilerin önderligini kabul etmek ise, hem dünyada hem de ahirette insani selamete ve kurtulusa götürür.

Hz. Imam Cafer sadik (a.s)'a Sirat'in ne oldugu sorulunca Hazret su cevabi verir: "Sirat ilahi marifete dogru giden yol ve Allah'i tanimaktir.Sirat iki tanedir,dünyadaki sirat ve ahiretteki sirat.Dünyadaki sirat,itaati vacip olan Masum Imam'dir.Kim dünyada iken onu taniyip,ona iktida ederse, ahirette ates üzerinde kurulan köprüden geçecektir.Kim de dünyada iken imamini tanimayip,itaatinde olmazsa,ahirette Sirat köprüsünden geçerken ayaklari titreyip atese yuvarlanacaktir."

Baska bir hadiste ise,Hz.Imam Hasan Askeri(a.s)söyle buyurmustur: "Sirat-i müstakim (dogru yol) iki sirattir. Dünyadaki Sirat ve ahiretteki Sirat, dünyadaki Sirat ifrat ve tefritten uzak olup,istikamet gösterilen ve hiçbir batila meyledilmeyen Sirat'tir.Ahiretteki Sirat ise, mü'minleri cennete götüren dogru yoldur.O yol onlari ne atese ne de cennet disi baska bir seye götürmez."
Sonra hadisler,ahiretteki Sirat'in kildan ince ve kiliçtan keskin oldugunu belirterek,ondan geçmenin zorluguna isaret etmislerdir.Bunun sirri da dünyadaki Sirat'i kat etmenin zorlugunda yatmaktadir.

Nasil ki,insanin dünyada hem inanç,hem de amel açisindan dogru yol üzerinde istikamet etmesi zor olup,kildan ince ve kiliçtan keskinse,ahiretteki Sirat da böyledir.Hz. Resulullah istikamet emri gelen Hud Sûresi'nin saçlarini agarttigini buyururken iste bu zorluga isaret etmistir. Iste bu zorluk yüzündendir ki,pek az insan hem inanç hem de amel açisindan tam olarak dogru yol üzerinde istikamet edebiliyor.

Büyük filozof Sadr-ül Müteallihin Sirat'in kildan ince ve kiliçtan keskin olma sirrini söyle açikliyor: "Insanin kemale ermesi iki gücünü kullanmasina baglidir.O iki gücünden ilki fikirsel ve düsünsel gücüdür.Insanin bu gücü ile hak ve yakini bulmasi,ince fikirsel çalismayi gerektirir ki,temessül ederse dikkat ve letafet açisindan kildan ince olarak temessül eder.Ikinci gücü olan ameli gücünü kullanmak ise,ancak nefsinin ifrat ve tefritten uzaklasip itidal halini bulmasiyla saglanir.Bu ise ancak sahip oldugu sehvet,gazap ve fikir güçlerinin çalismalarinda itidal halini bulmasiyla mümkündür.

Zira ifrat ve tefrit olan bütün uç noktalar kinanmis olup insanin atese düsmesine ve bedbahtlarin yurdunu menzil edinmesine vesile olur. Birbirinin ziddi olan bu uç noktalarin tam anlaminda ortasini bulmak ise,bunlardan hali olmak menzilesinde olup,adalet hali olarak nitelenen bu hal atesten kurtulma menseidir.Bu ise kiliçtan keskindir.O halde Sirat'in iki yüzü vardir.Bir yüzüyle kildan ince, ikinci yüzüyle de kiliçtan keskindir."

O halde Sirat'in kildan ince olmasi,fikrin islah edilmesinin inceligi ve kiliçtan keskin olmasi ise,ameli gücün islah edilmesinin keskinligindendir.Ahiretteki Sirat ise dünyadaki Sirat'in incelik ve keskinliginin tecessümünden ibarettir.Sirat'la ilgili olan bir baska konu da Sirat'tan geçenlerin geçis seklidir.Hadisler, bazilarinin Sirat'tan surat ve kolaylikla geçerken bazilarinin zorluklarla geçecegini bildiriyor.

Hz.Imam Sadik(a.s)söyle buyurmustur: "Insanlar Sirat'tan tabakalar halinde geçeceklerdir.Sirat ise kildan ince ve kiliçtan keskindir.Bazisi simsek gibi hizli geçecek,bazisi at kostururcasina geçecek,bazisi sürünerek geçecek,bazisi yürüyerek geçecek,bazisi ise ona asili olarak geçecek ve ates onun bazi yerlerini yakacak bazi yerlerini de yakmayacaktir."

Açiktir ki,insanlarin bu ahiretteki Sirat'tan geçis sekli de, onlarin dünyadaki Sirat'tan geçis sekillerinden kaynaklanmaktadir.Zira insanlar dünyada iken bazilari hem inanç hem de amel açisindan ihlas ehli olup,her halûklarda Allah'i görüp,Allah için hareket ederken,bazilari hem inanç hem de amel boyutunda bunun tam aksi durumda olur,bazilari ise,bu iki uç tarafin ortasinda derecelere girmekteler.

Alinti

Selam sevgi ve Dua Ile


Hayatin Icinden Islam

MollaCami.Com