Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
muhyiddin ibn arabi risalesinde
muhyiddin ibn arabi risalesinde
Sakın bilmediğin bir şeyin ardına düşme. Doğrusu kulak, göz ve kalp bunların hepsi o şeyden sorumlu olur. (İsra-36)
Şeyh; Batında Kutb’ul Azam Şeyh Abdülkadir Geylanî Hz. İle görüştüğünü , Hızır as. ile de hususi arkadaşlığı olduğunu beyan etmiştir. (1/22)
Allah bütün inanç sistemleri içinde sadece bir inanç sistemi tarafından kuşatılmaktan , sınırlandırılmaktan yücedir, geniştir. (1-29)
Sayı ismiyle zahir olduğu zaman zatıyla zahir olmaz; kendine özgü mertebesi hariç. Bu mertebe vahdaniyet makamıdır. Bu makamın dışındaki bir mertebede zatıyla zahir olduğunda , ismiyle zahir olmaz. (1-36)
İnsanlara onların akıllarının kapasitesini gözeterek hitap ediniz.Hadis-(1-38)
Bir farzı veya sünneti ikame eden bir kimsenin bu ameli yerine getirmesinin sebebi, sevap talep etmekse, sen nefsini böyle bir amelle meşgul etme. (1-41)
İşte gerçekten kâfirler onlardır. Nisa Sûresi -151. (1/45)
Kim onlarla , tasavvufî hakikatlerin ehli ile beraber oturursa ve onların ortaya koydukları hakikatlerin bazısını inkar ederse , Allah îman nurunu onun kalbinden söküp alır.(1/45)
Allah’ın kendisini vasfettiği gibi seni de alim , irade eden vb. sıfatlarla vasfetmiş olmasına aldanmayasın. Bilesin ki hayvanlar da işitirler , görürüler ve irade ederler. (1-59)
Müşahede, bizzat görme ile desteklenmedikçe gaibden îmanın bir faydası yoktur. Ancak o zaman îmana şüphe sızmaz. (1-64)
Ve her şeyi bir bir saymıştır. (Cin Sûresi-28) Bu âyette yüce Allah’ın geçmişte olan , şu anda olmakta olan ve gelecekte olacak bütün esmalar/isimleri kuşattığına işaret ediyor. (1-65)
Hak teala her şeyi bir bir saydığına ve sen de sayılan şeylerden biri olduğuna göre , O’nun koruması ve denetimi altındasın. (1-66)
Eğer ulûhiyet sırrını , her ibadet eden kişi , mabudunda , yani, mabuduna ibadet ettiği esnada görmeseydi , O’na ibadet etmezdi. Sapık kimsenin sapmasının nedeni , ulûhiyeti ilah olmayana nispet etmesidir. O söz konusu mabuda ibadet ederken ulûhiyet sırrına ibadet etmiştir ve bu da sadece yüce Allah’a ait bir niteliktir. Çünkü yüce rabbimiz bu sırrın etkisini o mabuda yansıtmamıştır. İlahınız tek bir ilahtır. O’ndan başka ilah yoktur. Bakara Sûresi-163 (1-68)
Ey Âdem oğlu; Eşyayı senin için yarattım , Seni de kendim için yarattım. Senin için yarattığım şeyler uğruna benim için yarattığımı kirletme.
İlmin başlangıcı Allah bilmek, gayesi de aynen görmektir. (1-107)
Her Şeyin gölgesi vardır. Allah’ın gölgesi de Arş’tır. (1-108)
Zahir arş rahmanın gölgesidir. İnsani arş, Allah’ın gölgesidir. (1-108)
Varlık aleminde ne varsa canlıdır. Çünkü varlık aleminde bulunan her şey Allah’ı hamd ile tesbih eder. Bir canlı da ancak tesbih edebilir. O halde hayat sırrı bütün varlıklarda mevcuttur. (1-96)