Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
İnkarcıların Sonu
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا أُوْلَئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ
Ehl-i kitap ve müşriklerden olan inkârcılar, içinde ebedî olarak kalacakları cehennem ateşindedirler. İşte halkın en şerlileri onlardır. (Beyyine,6)
:إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا
''Şüphesiz o kimseler ki kafir oldular'':مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ ''O kafir olanlar,ehl-i kitab olan Yahudi ve Hristiyanlar ile müşriklerdir.
Zira,ehl-i kitab olan Yahudi ve Hristiyanlar,hem ''Kalu Bela''da verdikleri sözden dönmeleri sebebiyle kafir oldular.Hem Tevrat ve İncili tahrif etmek suretiyle Yahudilik ve Hristiyanlık namları altında yeni birer din ihdas etmekle ve ihdas ettikleri bu muharref dinleri kendi peygamberlerinin dini olan İSLAMİYET yerine ikame etmekle kafir oldular.Hem de Hz.Muhammed(asm) geldikten sonra hased ve inatlarından dolayı risalet-i Muhammediyye(asm)'ı inkar etmekle bir kez daha kafir oldular.Küfür ve şirklerinde ısrar edip din-i hakiki olan İslamiyyeti kabul etmekten i'raz ettiler.
Müşriklere gelince;onlar,hem ''Kalu Bela''da verdikleri sözden dönmeleri sebebiyle kafir oldular.Hem Hz.İbrahim (as)'ın Hanif dini olan İslamiyyeti tebdil ve tağyir etmek ve putlara tapmakla kafir oldular.Hem deHz.Muhammed(asm)geldikten sonra o eski inançlarından vaz geçmemeleri ve risalet-i Muhammediyye(asm)'ı inkar etmeleri sebebiyle bir daha kafir oldular.
Bu küfür sıfatıyla muttasıf olan ehl-i kitab ve müşrikler,
a)فِي نَارِ جَهَنَّمَ ''Küfürlerinden dolayı Cehennem ateşindedirler.''
b)خَالِدِينَ فِيهَا ''Küfürlerinden dolayı Cehennem'de ebedi kalacaklardır.
c)أُوْلَئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ ''İşte küfür ve şirk ehli olan bu kimseler,(ehl-i kitab ve müşrikler)mahlukatın en şerli olanlarıdır.''Zira onlar,kendi hakiki menfaatlerini zayi' etmiş,salah-ı halden mahrum kalmış ve en büyük azaba müstehak olmuşlardır.
Demek,ehl-i kitab ve müşriklerin Cehennem ateşi içinde olmaları,Cehennem ateşi içinde ebedi kalmaları ve mahlukatın en şerlileri bulunmaları,onların vasıfları olan küfür ve şirkleri sebebiyledir ve onlar hakkında verilen bu üç hüküm,o küfür ve şirklerinin cezasıdır.