Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
ALEMLERIN HEPSI YOK IDI
ALEMLERIN HEPSI YOK IDI
Allahü teâlânin (Sifât-i zâtiyye)si altidir.Bunlar: Vücûd,
Kidem,Bekâ,Vahdâniyyet,Muhâlefet-ün lil-havâdis ve Kiyâm-ü bi-nefsihî’dir.Vücûd,kendiliginden var olmak demekdir. Kidem,varliginin öncesi,baslangici olmamakdir.Bekâ, varligi sonsuz olmakdir,hiç yok olmamakdir.Vahdâniyyet,hiç bir bakimdan serîki,nazîri benzeri olmamakdir.Muhâlefet-ün lil-havâdis,hiçbir seyinde,hiçbir mahlûka,hiçbir bakimdan benzemez demekdir.
Kiyâm-ü bi-nefsihî,varligi kendindendir, hep var olmasi için,hiçbir seye muhtâç degildir, demekdir.Bu alti sifatin hiç biri,mahlûklarin hiçbirinde yokdur.Bunlarin,mahlûklara hiçbir sûretde tealluklari, baglantilari da yokdur.Ba’zi âlimler,Vahdâniyyet ve Muhâlefet-ün lil-havâdisin ayni olduklarini söyliyerek, (sifât-i zâtiyye besdir)demislerdir.
Allahü teâlâdan baska olan herseye,(Mâ-sivâ)veyâ (Âlem) denir.Simdi (Tabî’at)diyorlar.Âlemlerin hepsi yok idi. Hepsini Allahü teâlâ yaratdi.Âlemlerin hepsi,mümkindir ve hâdisdir.Ya’nî,yok iken var olabilir ve var iken yok olabilirler ve yok iken var olmuslardir.(Allahü teâlâ var idi. Hiçbirsey yok idi)hadîs-i serîfi,bunu bildirmekdedir.
Âlemin hâdis oldugunu gösteren ikinci bir delîl de,âlemin her zemân bozularak degismesidir Her sey degismekdedir. Kadîm olan sey ise,hiç degismez.Allahü teâlânin zâti [ya’nî kendisi]ve sifatlari böyledir.Bunlar hiç degismez.[Hâlbuki âlemde,fizik olaylarinda,maddelerin hâl degisdirmesi oluyor.Kimyâ reaksiyonlarinda,maddelerin özü,yapisi degisiyor.
Cismlerin yok olarak baska cismlere döndügünü görüyoruz.Bugün, yeni bilinen atom degismelerinde ve çekirdek reaksiyonlarinda,madde,element de yok oluyor. Enerjiye dönüyor.]Âlemlerin böyle degismeleri, birbirlerinden hâsil olmalari,sonsuzdan gelemez.Bir baslangici olmasi,yokdan var edilmis olan ilk maddelerden, elementlerden hâsil olmalari lâzimdir.
[Herkese Lâzim Olan Îmân]
Islam ahlaki