Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
Kaş Aldırıla bilirmi_?
Kadına nisbetle yüz, güzelliğin aynası ve odak noktasıdır. Yaratılışın güzelliği de onda tezahür eder. Allah her şeyi olduğu gibi yüzü de cemalinin bir tecellisi olarak ahenkli, dengeli ve mükemmel yaratmıştır. Gerek bu anlayışın esas alınması, gerekse Hz.Peygamber'den (s.a.v.) rivayet edilen bazı hadisler sebebiyle, yüzdeki kılları yolmanın, kaşları inceltme (aldırma) ve kirpikleri uzatmanın şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir.
Hz.Peygamber (s.a.v.) bir hadislerinde,
"Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin..." buyurmuş olup (Buhari, "Libas",84; Müslim, "Libas", 120), bu yasağın hangi nevi fiilleri kapsadığı İslam hukukuçuları arasında tartışma konusu olmuştur.
• Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi / inceltmesi caizdir.
• Hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için yüz kıllarını yolması ve kaş aldırması ile ilgilidir.
• Malikiler de dahil bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirmekte olarak değerlendirdiğinden her ne suretle olursa olsun caiz görmemekte veya mekruh görmektedir.
• Hadiste yasaklanan kıl koparmayı, yüzde sonradan biten ve yüzü çirkinleştiren yüz kıllarını koparma değil de, kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolma olarak anlamak daha doğru görünmektedir.
İlmihal, İslam ve Toplum, TDV, İslami Araştırmalar Merkezi
Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi / inceltmesi caizdir.diye yazmışsınız kardeşim bu bilgiyi nerden istifade ederek yazdığınızı öğrene bilirmiyim...yazdıgınız dogru olabilir ama emin olmak için soruyorum yoksa bir kasdımda yoktur kusuruma bakmayın yanlış biliyorsak öğrenmiş oluruz.
halbüki biz bizzat Efendimiz, kadınların kaşlarını almalarını yasaklıyor. (Buhari, Libas, 84; Müslim, Libas, 120) Çünkü bu işlem fıtratı değiştirmek olarak değerlendiriliyor. Bu sebeple hangi bahaneyle olursa olsun böyle bir yasağı işlemek doğru değildir. diye biliyorduk
Fakat bazı Islâm âlimleri kadının yüzünde anormal olarak (çeşitli hormon bozukluklarından ötürü) biten kılları kadın koparabilir. Çünkü bu fıtratı değiştirmek değil, çeşitli hastalıklardan ötürü bozulan kadınlık fıtratını düzeltmek anlamını taşır. Kadın böylece kocasını süslenme arzusunu da karşılamış olur. Ibn Âbidîn, bu maksatla yapılırsa müstehaptır der. Ayaklardaki, anormal kılları yolmak için de aynı şey söylenir(Ibn Âbidin VI/373.). Fakat Imam Taberi yüz kıllarını yolmanın da, yasaklanan ve lânet edilen kaş yolma çeşidine girdiğini söylemiştir. (bk. Nevevi, Serhu Müslim XIV/354; Ibn Hacer, Fethu'l-BârîX/378.) Ama doğru olan önceki görüştür.
Bir milletin ihyası kötülerin imhası ile değil genç neslin eğitim ve terbiyesi ile mümkündür...
• Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi / inceltmesi caizdir.
Bu ibarenin kaynağını nerden aldığınızı merak ediyorum.Bir kadının evde eşine makyaj yapmasını,süslenmesini anlıyorum.ama kaşlarını inceltip düzeltmesine bir mana veremiyorum.çünkü kaş alındığı zaman , hemen eski haline dönmesi zaman alır.bu müddet zarfında bu kadın hiçmi dışarı çıkmıyacak? hiçmi kimseye görünmeyecek?
zaten buhadisleri bilen,hatta insanlara öğreten kimselerinde kaşlarını alıp insan içinde dolaştığını da görüyorum. her şeyden önce bir ilimden bir şey öğrendiğimizde bunu içimizde hazmedip, onunla amel etmemiz gerekmezmi?
allah ilmiyle amil olanlardan eylesin. amin....
ben yaptım deyip şirke girme,
yaptırıldı deki, tahdisi nimet olsun.
Amin jade kardeşim hatta bu hususta sahabe-i kiramdan bir zat eğer peygamber efendimizin lanet ettiği bu işi benim hanımım yapsa vallahi onu boşardım buyurmuşlardır kaş alma meselesi lanetlenmiştir amma evin içinde hanımının beyine karşı süslenmesi caizdir. diye biliyoruz kaynagı bildirirse kardeşimiz çok iyi olacak bu hususun
Bir milletin ihyası kötülerin imhası ile değil genç neslin eğitim ve terbiyesi ile mümkündür...
kadinlarin kaslarini almasi yaratilisi degistirmek ise, erkeklerinde sakallarini kesmesi yaratilisi degistirmektir ? böyle bisey olabilir mi ya ??? Cünki kadinlar güzellesmek icin veya rahatsiz olduklari icin kaslarini aliyolarsa, erkeklerde güzellesmek veya rahatsiz olduklarindan kesiyolar sakallarini.. saclar icinde ayni konu gecerli..
hadis vermeden bu konuyu aciklayabilen varsa buyrun..
100.Allah pisligi aklini kullanmayanlarin üzerine yagdirir
Yunus Suresi
Altıntaş kardeş,Ben kendi kendime söz verdim,tartışmalarda yokum diye.Ama sana şu kadarını söyleyeyim kaşlar ,sakallar gibi uzayıp gitmez tırnaklar, diğer bölgelerdeki tüylerde öyle.Bunları kısaltmakta temizliktir.Temizlik niyetiyle onları kesmek ayrı,insanlara kendini beğendirmek için kaşlarını(ki,yüz ifadesini tamamen değiştiriyor) değiştirmek ayrı.
Yani kaşlar sabittir.Biz bundaki değişimden söz ediyoruz.Bunu ayırd edecek kadar zekisin.Bu ve benzeri konularda tartışırken agresif sözlere gerek yok.sonuçta hepimiz fikirlerimizi özgürce tartışabilmeliyiz.Herkes inanadığı ölçüde uygular yada uygulamaz.Yanlışmıyım?
selam ve dua ile....
ben yaptım deyip şirke girme,
yaptırıldı deki, tahdisi nimet olsun.
daginik ve nerdeyse bitisik cikan kaslarida almak temizliktir.. a$iriya kacmadikca alinabilecegi düsüncesindeyim..
100.Allah pisligi aklini kullanmayanlarin üzerine yagdirir
Yunus Suresi
yararlanılan kaynağı veriyorum fakat bahsedilen konulardaki yorumu ilerideki günlerde yazacağım sebebi ise yoğunluğum
İlmihal, İslam ve Toplum, TDV, İslami Araştırmalar Merkezi
en kısa sürede görüşmek imidi ile....