Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


Günahlarin insan üzerindeki etkisi nedir?

[navy]Soru : Günahlarin insan üzerindeki etkisi nedir?

Cevap:

Her insan masum olarak dünyaya gelir. Çocuklarin temiz çehrelerinde bu masumiyeti kolayca görebilirsiniz. Bu masumiyet, buluG yasina kadar devam eder. Bu yastan itibaren mükellefiyet, yani yaptiklarindan sorumlu olma devresine girilir. Artik insan inanip inanmama, günah ve sevap isleme gibi konularda bir imtihan geçirmeye baslar. Günah "kalbi tirmalayan seydir." (1) insan kalbi, günahtan rahatsiz olur. Bir hadis-i serifte haber verildiGi gibi, "insan günah islediGinde kalpte bir kara leke hasil olur." Bu lekenin büyümesine firsat vermemek gerekir. Bu ise öncelikle tövbe etmekle olur Ayrica bir müslüman, nefsine yahut seytana uyarak bir günah islediGinde, Peygamberimizin tavsiyesine uyarak, o günaha karsilik mutlaka bir sevap islemeli ve böylece mizanda günahlarinin aGir gelmemesi için tedbir almalidir.

ilk defa yalan söyleyen veya içki içen kisi, kalben sikinti hisseder. Fakat günaha devam ettikçe, kalp duyarliliGini kaybeder. Baslangiçta, küçük bir kilin bile aGirliGini gösteren hassas bir kuyumcu terazisi gibi iken, günahlara daldikça, bir kiloyu bile göstermeyen hantal bir kantar olur.

Hassas bir makine, içine tozlarin girmesiyle çalismaz hale geldiGi gibi, canli bir makine olan insan da, günah tozlariyla manevi olarak çalisamaz bir hale gelir. Parlak bir ayna kirlendiGinde seffafliGini kaybettiGi gibi, insanin kalbi de günah kirleriyle seffafliGini kaybeder.

"Günahlar, hayat-i ebediyede (sonsuz hayatta) daimi hastaliklardir. Bu hayat-i dünyeviyede (dünya hayatinda) dahi, kalb, vicdan, ruh için manevi hastaliklardir." (2) Günahlar, yaratilisa isyandir. Allah'in emirlerine muhalefet etmektir.

Kur'an-i Kerim, günahlarla ilgili söyle haber verir. "imansizlar, yüzlerinden taninir." (3)

Cehennem ehlini anlatan bu ayet, mahserdeki durumu bildirir. O gün müminler nurani simalariyla hemen tanindiGi gibi, günahkarlar da kap kara çehreleriyle bilinecektir. Ayet-i kerime, dünyaya bakan cihetiyle de sabit bir hükmü dile getirir. Alninda secde alameti olanlarla, hiç alni secdeye gitmemis kimseler elbette bir deGildir.

Kaynaklar:
1-Müslim, 14. Tirmizi, Zühd, 52.
2-Nursi, Lem'alar, s. 200.
3-Rahman, 41.

sadi Eren (Doç Dr.)[/navy]

Selam Sevgi ve Dua ile :)


Serbest Kürsü

MollaCami.Com