Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
Hayat,Din ve İşlevlerimiz Hakkında Seminerlerimiz
Selamün Alayküm Kardeşlerim
Bugünkü seminerimizin ilk adımı ve ilk sohbeti Allah devamını bekleyenlerden eylesin inşAllah.Kardeşlerim yeni konumuzda seminer kaynağımız ve sohbetlerimizin ilk ayağı olarak Bismillahirrahmanirrahim diyerek başlamak isterim;
Kardeşlerim ilk sohbetimizin kaynağı ve konumuz AKIL.
Evet kardeşlerim akıl biliyorsunuz manasını ama ilk ve en önemli sabitlemesi aklın bizi hayvaniyet ve bitkiler aleminden ayıran ilk başlangıçtır.
İnsan oğlunda akıldan önemlisi akıldan değerlesi yoktur.Sebebini incelersek kolaylığını hemen kavrayabiliriz.Bakın hayvanlarda yeyip yiyip yatıyor.İnsanlarda aynı özelikle devam ediyor.Hayvanlar geziyor görüyor duyuyor.Evet insanlarda aynı özelikle devam ediyor.
Hayvanlar hissediyor insanlar devamını getiriyor.Ne garip dimi ayrım söz konusu bile değil hatta uzakta bakınca hayvan diye dillenebiliriz aklımız olmasa idi.İnsan oğlu yaradılışından itibaren akıl ile başladı ve sonuda akıl ile devam edecekti. Bakın akıl nekadar önemli nekadar değerli değimli.Hayvanlardan ayıran tek özelliğimiz o olmasa idi insan değil belki hayvanların içerisinde belki farklı bir ırk olarak anılacaktık.Akıl ı verende bize şükrüde verdik ilk önce bu dehada çok neyi arasak arayalım şükrü ençok bunda yapmalıyız bakın yahuuuu
Tüm bizlere verilen icatlar gözle görülür elle hissdilir.Sadece akıl hariç ne görülür ne izlenir.Ne dokunulur nede duyulur.Bunun şükrü nün edası daha çok olmalıdır. Bunlar bildiğimiz şeyler zaten bende anladım biraz sıkıldınız eee ozaman asıl konumuz olan hayatımızın akıl ile dinimiz arasındaki farkları bir inceleyelim…:
Akıl normal hayatta insan oğlu 10 dünyevi kullansa 1 uhrevi kullanıyor yazık.
Şimdi diyeceksiz ki nasıl kullanalım neden arkadaşlar neden şerre daha çok kullanıyoruz Sokkalarda neden akıldan mahrum gibi hareket ediyoruz .
Bakın birimiz açıplıp şaçılıyoruz birimiz bakmak için can atıyoruz.Yazık bunları görenlerde yazık yahu bu akıllı kullanmayana nedendiğini sölemek istemyorum ama kullanyan hayvandan başka bişeylik değildir.Arkadaşlar olmayan vücudu neden açıyoruz.Arkadaşlar bizim olmayan gözü neden nefsimiz için şerre kullanıyoruz .Arkadaşlar bizim olmayan aklı neden suizanlarla rezil bedbaht ediyoruz .
Ben biraz düşündüm sonucunda nefs isterse o koskocam sınırsız aklıldan üstün geliyor ve bu üstüniyet bizim insan olduğumuza kanaat ten çok uzaklaşarak Hayvan gibi icraatlara sebebiyet verdiriyor.Uyanalım biz ne nefsi için yiyan bir ırkız ne nefsi için zina yı düşünen zatlarız nede suizanlarda bulunmak için yaratılan yaratıklarız.
Ya arkadaşlar lütfen ağır konuşuyorsun demeyin iyi okuyun lütfen iyi okuyun bakın çok yönlü bir yazı ne iken neye gittiğimiz söylüyor hem bu yakıştırmaları ilk önce kendi neafsime söylüyorum ama dinlemekten çekinmiyorum usanmıyorum.
Maneviyatımızın güzel olmasını ister isek sadece aklımız kalbimizle bağlayıp bir köprü kurup temizlenip ve insan olduğumuz bu kainata neden geldiğimiz bilincine vermeye çalışalım bu arada bu düşünceye ve kararları o bedbaht nefsi sokmayalım yoksa karardan çok daha bedbaht laşmaya gideriz bilesiniz.
Bizi çok seven Allahımız ve Resulumuz bizden beklentisi aklımızı kullanıp kalbimizi temizleyip maneviyatımızda bambaşka kişilerden ibaret olmamızı istiyor.Ewet gerçek Allah dostları bu yoldan yani maneviyatı temzleme yolundan ilerlediler ve görüyoruz ki akılla neci yerlere gelip bizler en iyi örnek oldular.Maneviyatın temizliği kesinlikle ve kesinlikle aklın doğru kullanılması nefse uymayan ve sadece zikirle yönelen kişiler temizlenir ve aklın en iyisini kullanır.
Aklın bir damarı vardır kalbe giden işte o damarın üzerinde zerreciklere nefs tanecikleri bulunur.Bunların yanındada küçük küçük şeytanlar. Ama bunların hepsi küçük küçük dediğim gibi o Aklı ne güzel yaratan Allah o aklı ne güzel yaratmıştır ki kainatn efendisi olmak isteyen kalbini ve fikrini (aklını) düzelten insan oğlu oluyor negüzel negüzel…
Arkadaşlar unutmayalım ki akıl maneviyata giden yoldur.Ve bu yol o kadar kutsaliyet içeriri ki ancak Allah aşkını bilenler o yola girer.Aklı büyük olanlardeğil aklı yerinde ve kalbiyle yönetenler bu yola girerler.
Kardeşlerim eğer hatırlatmalarım yaranıza çare olduysa ne mutlu bana ama unutmayın her yaranın çaresi kuran ve sünnet yoludur.O yolda olanlar ise ancak aklını en iyi kullanlardır.Yarınki cennet derecemiz nekadar aklımız kullandıysak o kadar değerlenecek unutmayalım ve
Bu duaya muhtaç kardeşinizede küçük bir nidada bulunun….
İslamingulu:Mehmet
Selamün Aleyküm kardeşlerim tekrardan;
Bu günde inşAllah bir hatırlatmada bulunarak devam edelim.
Aklın selimiyetinin öneminden bahsettik.Bugünde konunun maneviyatına yani kalben nasıl değerlendirmeliyiz.Bu durumlarda kalbin yeri ve önemi aklın aldığı her karar kalben manen doğrumu inşAllah konuyu değerlendirdikten sonra konunun hem zahiri hem manevi değerini yapmış olacağız Allah izin verirse …
Kardeşlerim diğer yazının özü bir cümle ile Said Nursi (hz) bir yazısında derki:
Ya insan ol gel aklını başına al yada hayvan olarak kal. İşte ilmin değeri ve bir anda aklın sayesinde an ala yere çıkarken aklın olmamasıylada bir anda esfel-i safilen iner ve en behbah zatların arasında yerini alırısın.
Şimdi aklın sınırı yoktur kardeşlerim değera alacak olursan tek bir yerde set çekilir ve bu set Allah(cc) ünün düşünülmesidir. Buda ancak nubuvvet nuru ve Resulumuz (sav) vardığı nokta ile geçer ve zahiren manen görünür,düşünme aklın yorulması kalkar.Kardeşlerim akıl ne kadarda önemli olsa da maneviyatı olmaması durumunda boşluğa düşer.Maneviyatıda kalb tamamlar ve onu pekiştirir,hatta öle bir pekiştirirki Hz.Ebubekir(as) vardığı derece kadar yol alır.O(as) öle bir zat idi ki sadece nübüvvet nuru ilmi yok idi.Ve nübüvvetten sonra gelen en ala makama bu zat aklın önemi ve maneviyatın temizliği ile ulaşmıştı.Bu bize en iyi örnek idi.
Kardeşlerim aklı her kes kullanır,ama aklın yolunu herkes bilmez. Aklın yolu ne diye soracak olursanız bu yol sadece kalbe açılan yoldur.Akıl bir kararı alır ama değerlendirme kalbte yapılır.Eğer değerlendirmeler kalbte yapılmaz ise en önemli örnek olarak sadizm dir.İsrail Allahı inkar etmiyor neden aklını kullanıyor ama aklın yolunu bilmediğinden değerlendirmede yapmıyor,ve dünyanın en bedbaht insanları olarak tarihe giriyorlar.
Bakın örnekler en güzel ışıktır.Bu örnekler sayesinde yolumuza ışık tutar ve değerlendirmemizi yapabiliriz.Kardeşlerim aklın yolunu bilmemiz üzerimize neredeyse vaciptir.(Ama fetva vermiyorum.)Neden derseniz bakın bize Allah bana Şehadet edin diyor ama yanındada kalben getirin diyor evet biz burada kalben değerlendirmeyi süzmeyi çıkarırsak zahiren Müslüman olarak görüksekte manen eksik kalırız.Neden maneviyatında değerlendirme yapmadığımızdan Şehadeten eksik kalırız.Buda bizim eksikliğimiz igöstermez mi? Kardeşlerim aklın yolu bazen şaşır o şaşırmazsa şaşırtılır.
Bu şaşırtanlarda 2 önemli engeldir.Bunlar 1.Şeytan 2.Nefs-i ameredir.Bakın aklın yolu klbe yöneldiğinde nefs ve şeytan o yolda pusu kurar.Değerlendirme yapmadan değerlendirir ve o değerlendirmeyi kalbe bırakır.Kalb de değerlendirmeyi bunu üzerinden yapar.E bunun üzerinden yapılan değerlendirmede bizim değil şeytan ve nefsin değerlendirmesidir.
Bunların çözümü de çok basit ve kolaydır. Kalbi temizleyen tefekkür ve zahiren kötü olaylardan uzaklaşmak ve tövbedir.Kardeşlerim akıl temizlenmez ama değerlendirme ve süzme yeri olan kalb temizlenir.Ve bu temizlemede akla ışık verir. Ve bu ışık sayesinde insan rahmani yada şeytani düşünenler adı verdiğimiz 2 çeşit insana ayrılırlar.Işık ne kadar kara yani kalb kirli ve temiz olmazsa insanda okadar şeytani insanlara benzerler ama insan nekadar kalbi temiz olur ve ışıkte nurla dolu olursa insan rahmani olur rahmani insanlardan sayılır.Aklın yolundaki kalb kapısı bir nevi dünya kapısı kap çıkışındaki kapı ise bir nevi cennet yada cehennem kapısı varın gerisini siz değerlendirin….
Wesselam
Duaya çok ama çok muhtaç kardeşiniz İslamingulu
(Devamını sabırsızla ve dualarla bekleyiniz.)