Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


TÜP BEBEK

TÜP BEBEK CAİZ Mİ DEĞİL Mİ ? BU SORUYA CEVAP VERMEK İSTİYORUM.GÜNÜMÜZDE TÜP BEBEGE CAİZDİR DİYOR BAZI DİN ADAMLARI.BU DOĞRU BİR CEVAP DEĞİL YADA TATMİN EDİCİ BİR CEVAP DEĞİL ÇÜNKÜ TÜP BEBEK 5 ÇEŞİT OLUYOR VE BU 5 ÇEŞİTTEN SADECE 1 ŞEKİL DOĞRU VE CAİZ DİYERLERİ CAİZ DEĞİL VE HARAMDIR DİKKETİ ŞAHANELERİNİZE ARZ EDERİM SAYGILARIMLA

Bir hışımla girip, birşeyler anlatmaya çalıştığınız ancak anlatmaktan öte birçok soru işaretlerini kafalarda bırakmanın yanı sıra, usûl yönünden de muallakta koyup, "dikkat-i şâhânelerimize" arzettiğiniz konuyu; daha açıklayıcı bir dille, gerekçelerini de beraberinde sunarak koyarsanız daha faydalı olmuş olursunuz.

Nedir bu beş çeşit? Ve onlardan ayrı tuttuğunuz bir çeşit?

Selam sevgi ve duâ ile...

S.A Adem bey kardes yorumun cok yerli olmus.Bende acaba genis bir aciklama olmusmu diye tikladim ama cevap degil sorularla karsilastim.Bilgisi olupda bu konuya aciklama yapan olursa cok memnun kalicagiz..Selamlar

Ve aleykümselâm...


Değerli kardeşim,

Tüp bebek uygulaması zaruret bulunduğu şartlarda câizdir. Bu zaruretler ise, çiftlerin nikahlı olması ve normal yolla çocuk sahibi olunamamasıdır. Yani kısırlık...Bunlar şart ve zaruret olarak işin esasını teşkil eder. Ondan sonrası ise çocuk sahibi olabilmek için gerekli unsurlar... Kısaca sperm, yumurta, rahim. Çiftler şer'an evli olduktan sonra bu yolla yani "tüp bebek" yöntemiyle çocuk sahibi olmakta dinen bir mahzur olmaz, caizdir.

***

Nikâhlı eşler arasında sun'î tohumlama yoluyla çocuk sahibi olmak mümkün ve caizdir. Nitekim eş-Şirbînî, bu konuda şöyle der: "Bir kadın ihtilam olmuş kocasının menisini cinsel organına yerleştirmek suretiyle gebe kalsa, doğan çocuk meşrûdur ve kadın bu işlemden dolayı günahkâr olmaz" (eş-Şirbînî, Muğnî'I-Muhtâc, III, 384). Aşılama ve ceninin gelişmesi aşamalarında tıbbî usullerden yararlanarak çocuk sahibi olmak da bu niteliktedir. Ancak spermin evli olmayan kimselerden alınıp aşılama yapılması veya doğumu gerçekleştirmede aracı bir kadın kullanılması bir çeşit zina olur. (bkz. Hamdi Döndüren, Delilleriyle İslâm İlmihâli)

Kardes tesekkürler..Almanyadan selamlar....


Serbest Kürsü

MollaCami.Com