Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
En Sinsi Tehlike
En Sinsi Tehlike
1943 Haziran`ininda "En Büyük Tehlike" adi ile çikan ve tifüsten korunma çarelerinden bahsediyor sanilarak halk tarafindan kapisilan bir brosürde Türkçülük ve irkçilik ülküsüne saldirilmis, Türkçülük yabanci mali bir düsünce diye gösterilmis, Türkçülerle irkçilarin da yabanci devletlerin ajanlari olduGu zimnen anlatilmak istenilmistir. Bu brosürü yazan (daha doGrusu üstüne imzasini koyan) yoldasin adi Erkman olduGu için kendisini ilk önce Alman Yahudisi sanmistim. Çünkü bütün düsünceleri ve bizi lekelemek isterken kullandiGi tabiye yahudice idi. Fakat Darüssafakadan mezun olduGunu isittikten sonra bunun bir Müslüman öksüz olduGunu herkesle birlikte ben de oGrendim. Bu , milli seref ve haysiyet öksüzü tarafindan ihtiyatli bir dil ve güya Türkiye hükümetinin fikirlerini benimser bir eda ile yazilan brosürün içinde, sahsi ihtiraslari uGrunda Türkiye`yi savasa sürüklemek istiyen ve Türkçülükle irkçiliGi Almanlardan alarak bir vasita gibi kullananlar arasinda benim de adim geçiyor. Brosürde benim için "irkçi Türkçülerin en küstah ve cür`etlilerinden biri olan Atsiz" deniliyor. Benim için böyle denmesi hayatimin en büyük sereflerinden biridir. Çünkü Türklük düsmanlarinin bana küstah demeleri ülküme sadik olusumun, yolumda sasmadan yürüyüsümün güzel bir taniGidir. Bundan baska irkçi ve Türkçü olmak da benim için edebiyen övünülebilecek sebeplerden biridir. Önüne durulmaz bir sel olan tarihi mukadderratin bizi götürdüGü noktayi ilk görenlerden biri isem bu benim için suç deGil, övünçtür.
Bu baslangiçtan sonra bir an için ülkümüzün duygularindan siyrilarak düsünelim: Türkçülük, acaba söylendiGi gibi disaridan mi gelmistir? Türkçüler Alman ajani midir? Türkçüler fasist devletlerin Türkiye üzerinde hakimiyetine taraftar midirlar? Türk irkçiliGi Alman irkçiliGinin kopyasi midir?
1-TürkçülüGün yabanci mali ve ikinci Vilhelm Almanyasi tarafindan Türkiye`ye sokulmus bir fikir oldugu hakkindaki iddia bastanbasa yanlistir. Bunu ileri sürenler zekadan mahrum deGillerse, bozguncu fikirleri var demektir. "Türklerin baska uruklardan üstünlüGü" düsüncesi demek olan Türkçülük pek eski çaGlardan beri Türkler arasinda yasayan bir ülküdür. Eserini 1077`de tamamliyan Kasgarli Mahmud`da bu fikrin, bütün samimiyetiyle, yasadiGi görülüyor. "Tanri`nin Türkleri has ordusu saydiGi ve tedip etmek istediGi milletlerin uzerine Türkleri gönderdiGi" fikrini, Kasgarli Mahmud, kitabinda zikreder. Millet fikrini tanimiyan MüslümanliGin en koyu çaGinda, hilafet merkezi olan BaGdat`ta bu sözlerin yazilmasi Türklerde bir üstünlük duygusu olduGunu göstermez mi? Abbasi ordusundaki Türkler, Türkçeden baska dil bilmemekle övünürlerdi. Çünkü insan dili olarak yalniz Türkçe`yi taniyorlardi. Mevlana gibi Acem kültürüyle yuGrulmus ve acemce büyük eserler meydana getirmis olan bir mutasavvif bile acemce bir siirinde "Türk gibi çevik ol, Acem gibi miymintilik etme" diyecek kadar Türkleri üstün görüyordu. 15`inci asirda yasayan Türkistanli Alisir Nevai`nin Türkçeyi acemceden üstün tutmasi ve bunu ispat için eser yazmasi, ayni asirda Aydinli Visali`nin dilimizden yabanci kelimeleri atarak saf Türkçe ile siirler yazmaGa kalkmasi ve bu hareketin 16`inci asirda Nazmi ve Mahremi adinda iki sair daha yetistirmesi hep ayni Türkçülük ve üstünlük duygusunun eski görünüslerinden ibarettir. Tanzimattan sonra ise Türkçülük duygusu asri bir sekil almistir. Sebebi: Osmanli hakimiyetinde yasayan Hiristiyan ve Müslüman unsurlarin yavas yavas devletten ayrilmaGa çalismasi idi. Türk`e ancak Türk`ten fayda geleceGini münevverler kavriyorlardi. ilk caGdas Türkçü olan Ali Suavi (1839 - 1877) zamaninda ikinci Vilhelm henüz tahta geçmemisti. Ali Suavi 1877`de öldü. ikinci Vilhelm ise 1888`de tahta çikti. Halbuki Suavi siyasi, içtimai, tarihi fikirleriyle Türkçü ve Turanci idi. Kisa hayatinda Fransa ve ingiltere`de bulunmus, Almanya`ya gitmemisti. Zaten o devirde bütün temasimiz hemen hemen yalniz Fransiz kültürü ile idi. TürkçülüGün mutlaka yabanci bir memleketten geldiGini kabul etmek gerekirse ingiltere ve Fransa tarafindan icad olunarak Türkiye`ye sokulduGunu iddia etmek daha akillica olur. Cünkü ilk caGdas Türkçü olan Ali Suavi bu iki ulkede bulunmus, onlarin kültürüyle beslenmisti.
TürkçülüGün Almanlar tarafindan çikarildiGini iddia edenler bu fikrin yalniz ittihat ve Terakki firkasi tarafindan yürütüldüGünü sanmaktan doGan bir yanlisa saplaniyorlar. Halbuki Tanzimattan sonraki çaGdas TürkçülüGün tarihine bakanlar bu düsüncenin pek yanlis olduGunu derhal anlarlar. ÇaGdas TürkçülüGün 4 büyük sahsiyeti vardir: Ali Suavi, Süleyman Pasa, Ziya Gök Alp, Riza Nur.
Ali Suavi hem fikri, hem siyasi Türkçülük yapmistir, Türkçülük kaygisiyla, yani Ayastofanos barisi gibi kötü bir barisin kabul edilmemesi için ihtilal çikararak ÇiraGan sarayini basmis, fakat basaramayarak bu uGurda sehit düsmüs bir kahramandir. Almanlarla hiçbir ilgisi yoktur.
Süleyman Pasa ilmi Türkçülük yapmistir. ilmi (tarihi) Türkçülük yaparken taninmis Türkiyatçi Fransiz De Guignes`nin tesirinde kalmisti. Onun da Almanlarla hiçbir fikri ilgisi olmamistir.
Ziya Gök Alp ise bütün fikri gidasini Fransiz Durkheim`den almistir. Asil basarisi Türkçülük ülküsünü bir sistem haline getirmis olmasidir. Bu üç ilk Türkçüde irkçilik fikirleri yoktur. Hatta Ziya Gök Alp irkçiliGa muarizdir (fakat düsman deGil) .
Riza Nur ise mütedil bir irkçidir. Fransizcayi iyi bilen Riza Nur Bati Kültürüne bu dil vasitasiyla girmis yillarca Fransa`da kalmis, Almanya ve ingiltere`ye ancak kisa yolculuklar yapip müze ve kütüphaneleri gezmistir. Riza Nur hem siyasi, hem fikri, hem de ameli Türkçülük yapmistir. Yani maarif ve sihhiye vekillikleri sirasinda Türk olmuyan unsurlari çikarmis, bütün memurlari öz Türklerden seçmeGe çalismisti.
Görülüyor ki çaGdas TürkçülüGün dört büyük sahsiyetinden hiçbiri Alman kültüründen gidalanmis kimseler deGildir. Hiçbir millete asiri sempatileri yoktur. Hepsinde de Türk milletinin üstünlüGü ve büyüklüGü düsüncesi hakimdir. Vicdanli ve namuslu insanlar kabul ederler ki bu dört büyük ölü saG olup da memleketin basinda bulunsalardi her halde fasist devletlere: "Buyrun!Bu ülke sizin olsun. DilediGinizi yapin." demezlerdi.
2-Türkçüler irkçi ve savasçi olduklari için "almanci" veya fasist yahut nasyonal sosyalist olmakla itham olunuyorlar. Bu düsünce de yanlistir. Alman devleti irkçi olmakla bütün irkçilarin almanci olmasi gerekmez. Bugün revaçta olan bütün siyasi ve içtimai fikirler yabanci malidir. Demokrasi, fasizm ve sosyalizm ( keza onun asiri sekli olan komünizm) fikirlerinden hiçbirisi Türklerden doGmamistir. Acaba, bir Türk demokrasiyi kabul ettiGi zaman niçin ingilizci sayilmiyor da fasizme taraftar olunca almanci olduGuna hükmolunuyor?Yabanci fikirleri benimsemek o fikrin çiktiGi milleti benimsemekse Türkiye`de asaGi yukari Türk yok demektir.
Halbuki hakikat hiç de bu merkezde deGildir. Demokrasi ve fasizm taraftarlari "millet"i kabul ettikleri için hiçbir yabanci devlete Türkiye`nin kapilarini açmak istemezler. Fakat solcular (yani komünistler) "millet" denilen varliGi "yapmacik" saydiklari ve kabul etmedikleri için, bütün dünyanin bir "birlesik suralar cumhuriyeti" biçiminde idare olunmasini istedikleri için, onlar Türkiye`nin kapilarini yabanci bir devlete açabilirler. Açabilirler deGil, bunun için calismaktadirlar...
3-irkçi Türkçülerin hangi millete taraftar olduklari meselesine gelince: Türkiye vicdan ve düsünce hürriyetini kabul etmis olduGundan bugün Türkiye`de her vatandas su veya bu millete taraftar olabilir. Taraftarlik demek, kendi milleti aleyhine olmadiGi zamanlarda, o milletin basarisini istemek demektir. Yurttaslar hükümetin siyasetini bozacak sekilde propaganda yapmadikça veya daha ileri giderek fiiliyata geçmedikce düsüncelerinde hürdürler.