Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
Seyda M. Rasid sohbeti ADiYAMANLi/KAHTA/MENZiL
NEFiS iNSANiN EN BÜYÜK DÜsMANiDiR
Seyda hazretlerinin sohbetlerinde en çok üzerinde durduGu konulardan biriside nefistir:
"Naksibendi yolunun bütün çalismalari evradi nefsi öldürmek ve yok etmek içindir. Nefis ölüp gittikten sonra her sey düzelmeye baslar. insanin evini yikan en büyük düsmani kisinin nefsidir. Onun için insanin kendinden haberi olmali, nefsin tuzaklarina düsmemeye çalismalidir....
NEFiS iNSANiN EN BÜYÜK DÜsMANiDiR Seyda hazretlerinin sohbetlerinde en çok üzerinde durduGu konulardan biriside nefistir: "Naksibendi yolunun bütün çalismalari evradi nefsi öldürmek ve yok etmek içindir. Nefis ölüp gittikten sonra her sey düzelmeye baslar. insanin evini yikan en büyük düsmani kisinin nefsidir. Onun için insanin kendinden haberi olmali, nefsin tuzaklarina düsmemeye çalismalidir. Bir kimse ki nefsini yener. Zikirle, letaifle nefsini ezer, ortadan kaldirirsa, o zaman Allah'la o kimse arasinda bir engel kalmaz. Nice çalisip amelini tamamlayan kimse vardir ki Allah'in keremi ve ihsani olmadiGi için nefsini yok edememistir.ü insani helake götüren nefsidir. Firavun, seddat ve Karun'un nefisleri büyüdü, büyüdü sonunda ilahlik davasina kalkisti. Çünkü nefis kendinden üstün hiçbir varliGin bulunmasini istemez. Büyüyüp, yükselecek bir sey kalmayinca -hasa- Allahlik davasi etmeye baslar, haddini asar, azginlasmis nefsinin iddiasina uyar. Her seyden evvel insanin kendini ve yaratilisini tanimasi lazim. Kendini tanimayan Allahu Teala'yi da tanimaz. Kendini tanimasi için evveliyatini, yaradilisini, neyden meydana geldigini düsünmesi lazimdir. insanin azamet-i Hűda karsisinda bir pire kadar kiymeti yoktur. Her türlü günah, zulüm ve hakaret nefsin büyüklük taslamasi ve kibrinden ileri geliyor. Onun için insan kendini fakir, aciz, biçare, mahzun ve boynu bükük görmeli, kuvvet ve kudretini bulunmadigini, kendinden asagi bir mahluk olmadigini bilmeli ve kendini adam olarak görmemelidir ki Allahu Teala onu yükseltsin, mertebeler ihsan etsin kibiri, azameti ortadan kalksin." Seyda hazretleri nefsin kötülüGünden bahsederken önceki sadatlardan da örnekler verirdi: "Bir gün Seyda'yi Tahi'ye bir sofi ziyarete gelmisti. Sofiye seyhinin sohbetini etmesini söyleyince sofi seyhim derdi ki: "Gübre olunmadikça su üstünde kalinmaz." Bu söz Seyda'yi Tahi'nin çok hosuna gitti. Vallahi çok doGru bir söz, bundan daha güzel bir sey olmaz. insan nefsini gübre etmedikçe su üstünde kalamaz. Gübre hafif olup su üstünde kaldiGi gibi insan nefsini hafif tuttukça yönelir su üstünde kalir, aGir tutarsa suyun dibine batar. insan nefsini gördüGü müddetçe Rabbine kavusamaz." "Allah dostlari, Allah erleri daima fakir ve mahzunlar arasinda olmustur. Sadatin nisbeti nefissiz ve boynu büyüklerin üzerine olmus, halifeler onlardan olmustur. Allah yolu fakirlik ve tevazuyla kazanilir. Suyun yüksek yere akmadiGi, daima asaGi, çukur yere akip doldurduGu gibi, Allah yolu da fakr ve yoklukla kazanilir. Nefsin sebeb olduGu zararlarin en çoGu Alemlerin Rabbinin insan vüc