Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
kadinlarin örtünmesi
1. Hanimini cadde üstünde, parklara, oyun yerlerine, spor sahalarina, mekteplere karsi olan evlerde oturtmamak, yabanci erkekleri görmesine, onlarla konusmasina sebep olmamaktir. Müslümanlar, ailesini, iyi havalada, çayirlara, su kenarlarina, haram bulunmayan, kalabalik olmayan yerlere götürerek gezdirmeli, hava aldirmalidir. Tatil günlerinde, kalabalik zamanlarda gezdirmemelidir.
2. Hanimini tahsile, vazifeye, fitneye sebep olan yerlere göndermemektir.
3. Kadinin yapacaGi günahlardan dolayi, ona izin veren erkekleri de, ceza görecektir. islamiyet’te, kadin harbe de gitmez. Dünyada rahat ve mesut olduGu gibi, onun Cennet'e gitmesi de çok kolaydir. Üç seyi yapan, yani, kocasina hiyanet etmeyen, bes vakit namaz kilan ve on sekiz erkekten baskasina görünmeyen kadin, Cennet'e gidecektir. On sekiz mahrem erkekten yedisi: Baba, oGul, kardes, kiz kardes oGlu, erkek kardes oGlu amca ve dayidir. Yedisi de, bunlarin (süt ile) olmasidir. Din-i islam’da, ayni kadindan, iki buçuk yastan küçük iken süt emen bir kiz ile yabanci bir oGlan, bir damla emseler bile, süt kardes olur ki bunlar, hakiki kardes gibidir. Birbiri ile evlenmeleri haram olur. Süt ile olan amca, dayi ve yedi erkek, hep böyledir. Böyle olduGuna inanmayan, kafir olur. On sekiz mahrem erkekten dördü de, üvey oGul, üvey baba, kayinpeder ve damattir. Bunlar, kendi oGlu, kendi babasi gibidir.
4. Kadinlarin, kizlarin ince, dar veya kürklü örtü ile ve küpe, gerdanlik gibi ziynet esyasi açik olarak ve erkekler gibi giyinerek ve saçlarini erkekler gibi tiras ederek sokaGa çikmalari haramdir. Bunun için, genis bile olsa, pantolon ile örtünmeleri de caiz deGildir. Pantolon, erkek elbisesidir. Hadis-i seriflerde, (Örtülü olan çiplaklara ve erkek gibi giyinen kadinlara ve kadin gibi giyinen, süslenen erkeklere lanet edildi). Hele dar pantalon, erkeklere de caiz deGildir. Çünkü, kaba yerleri disardan belli olmakdadir. Bundan baska, kadinlarin pantalon giymeleri eskiden de, simdi de islam adeti deGildir. Dinsizlerden, islam tesettürünü bilmeyenlerden gelmekdedir. Haramlar yayilsa, yerlesseler de, islam adeti olamazlar. Kafirlere benziyenin, onlardan olacaGi, hadis-i serifde bildirilmisdir.
5. yabanci akraba evine gidince veya onlar gelince, kadin erkek birlikde oturmak, gülüp nes'elenmek caiz deGildir. Beraber oturmak adet olan ve haram olduGuna ehemmiyyet verilmiyen yerlerde, fitne çikarmamak ve akraba arasinda düsmanliklara yol açmamak için, kadinlar erkek akraba yaninda ve sofrada örtülü olarak, kisa zaman oturur. Ciddi konusulur. Bu görüsmenin kisa sürmesine ve seyrek olmasina ve bilhassa bir yerde yalniz bulunmamalarina çok dikkat etmelidir. Dinini bilen ve uyan, bilgili ve halis Müslümanlar, böyle birlikde hiç oturmamalidir. Cahillerle münakasa etmemeli, dinimiz böyle emr ediyor diye israr etmemeli, dünya islerini ileri sürerek, tatli söyleyip, akrabayi dariltmiyarak, haramdan kaçinmaGa çalismalidir.
6. Kadinlarin bakilmasi haram olan yerlerinin aynadaki veya sudaki görüntülerine sehvetsiz bakmak haram deGildir. Çünkü, kendileri deGil, aksleri, benzerleri görülmekdedir. Aksleri, resmleri, kendileri deGildir. Bunlari görmek, kendilerini görmek olmaz. Resmlerine, sinemadaki ve televizyondaki görüntülerine bakmak, aynadaki hayallerine bakmak gibidir. Hepsine sehvetsiz bakmak caiz olup, sehvet ile bakmak veya sehvete sebeb olacak görüntülerine bakmak, böyle sesleri dinlemek haramdir.
7. Avret mahalli açik olan kimselerin bulunduGu yere veya haram islenen her yere (Fisk meclisi) denir. Müslümanlarin, zaruret olmadikça, fisk meclislerinde, yani fasiklarin toplandiGi yerde oturmalarinin ve hanimlerini göndermelerinin caiz olmadiGi (Bezzaziyye)de yazilidir.
8. Tesettürle ilgili ayet-i kerimeleri Peygamber efendimiz açiklamis, alimler de bizlere bildirmistir. Bu husustaki tartismalar kasitlidir. Kur'an-i kerimde genel olarak her sey, kisa olarak bildirilmistir. Bunlari Peygamber efendimiz açiklamis, o günden beri uygulanmistir. Kur'an-i kerimde (Sakin ana-babana öf deme) buyuruluyor. (isra 23) Bir kimse, ana-babasina öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediGim için, Kur'anin emrine uydum) dese, bu kimse Kur'ana uymus mu oluyor?