Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
BiDAT NE DEMEKTiR?
iLK SORU BENDEN OLSUN.
BiDAT NE DEMEKTiR?
VE ASiL SORMAK iSTEDiGiM;BiDA-i HASENE (GÜZEL GÖRÜLEN BiDAT)DiYE BiR sEY VAR Mi?
MESELA BAZiLARi PEYGAMBERiMiZ VAAZ EDERKEN MiKROFON KULLANMAZDi.MiKROFONLA VAAZ ETMEK BiDATTiR DiYORLAR VE KULLANANLARi KiNiYORLAR.BUNLARA NASiL CEVAP VEREBiLiRiZ.BiDATi HASENEDiR DiYEBiLiRMiYiZ?
cevap ta acizane benden olsun bende bir yerde okumustum.
bidat dinimiz de olmayan ve sonradan sokulmaya çalisilan seylerdir.
ÇiRKiN BiD’AT ÖRNEKLERi
Kur’an ve Sünnet’te yer alan herhangi bir ilke ile çatisma halinde olan her türlü din
Evvela Yüce Rabbim bizi bidatlardan uzak eylesin.
Teknolojiden faydalanilmasini bilmek gerekir. Ama bunun bazi asiri halleride bulunmakta. Misal verirsek bi gazetede okudum Amerikanin bir eyaletinde bayram namazi görüntülü imam esliGinde kildirilmis. Yani ortada imam yok. sadece önceden çekilmis görüntülerle kildirilan bir namaz var.
Özetle (benim sahsi fikrim tabi, hocalarim bu konuda ne derse haklidirlar) dinimizin kati kurallarini bozmamak kaydiyla teknolojiden faydalanmak gerektiGine inaniyorum.
Allah'a (c.c.) emanet olun.
Selametle
bidatla ugrassa ne ugrasmasa ne
Orjinal olarak yazan ctrend61
bidatla ugrassa ne ugrasmasa ne
BiZ FARZi SÜNNETi ELiMiZDEN GELDiGiNCE YAPANLARDANiZ...BÖYLE Bi SORUYLA KARsiLAsTiGiM iÇiN SORDUM.AÇiKLAYiCi CEVAPLAR BEKLiYORiM ARKADAsLAR.
BiD'AT:
Sonradan ortaya çikan sey, ilk def
tesekür ederim
Benim anlamadiGim kisim. Microfonun nasil bit'at olduGu. Burda sadece amaç cemaatin rahatça ayetleri isitebilmesini saGlamaktir. sayet mescid küçükse zaten kullanilmiyor.
Bu düsüncede olanlar. Hiç bir islerinde makina, alet vs. seyler kullanmamalari gerekir.
Bu arada bisoru da ben sorayim; Bilgisayarda Kur-an okumak ve dinlemek bid'at midir?
din bir yoldur.. o yolda yürüyen herkes o yolu bilemez.. aydinlik bir yol düsünün; o yolda yürüyen iki insan düsünün, biri kör diGeri görüyor.. görenle görmeyen bir olur mu? bilen ile bilmeyen bir olur mu? saGir duymaz uydurur derler; mola yerinde o körün, insanlara yolun nasil bir yolduGunu anlattiGini düsünün.. sadece hissettiklerini ve kendi mantiGiyla bunlari yorumladiGini düsünün.. ne vahim bir durum deGil mi? simdi kimliGinde islam yazan herkes ne kadar islam? kahvehanede oturup fetva vereni mi sayarsin, bilmem hangi dedesinin fakih olduGundan dem vurup, bid'at üstüne bid'at yumurtlayani mi?
Sevgili kardesimizin bid'at hususunda ki sualleri, maalesef ki çok hakli mülahazalara dayaniyor.. her an her yerde karsimiza çikabiliyor bu bid'atler, yikilasi bid'atler.. camiiye gidip öGlenin sünnetini kiliyorsunuz, kamet beklerken "el-faaaaatiihaa!" diye canhiras bir ses duyuyorsunuz.. bu da nerden çikti, kimin için fatiha, neyin fatihasi diye soramadan kamet basliyor.. baska bir camide baska bir uygulama.. bu listeyi uzatmak mümkün.. her kafadan bir ses çikabiliyor, her kürsüye, minbere çikan, etrafina üç-bes kisi toplayan fikih ve fetva makami oluyor.. ezberinde 40 hadis olmayan adam, 40 fetva verebiliyor; daha doGrusu hayatimiza 40 bid'at sokabiliyor.. daha 14 yasina girmeden onlarca islami eseri okuyup ezberinde tutabilecek bir zekaya ve ilme sahip Said Nurs-i hazretlerine sorarlar, "neden eserlerinizde fikih meselelerine girmediniz, v.s." verdiGi cevap söyledir: "çuvalda yeterince delik var, bir delik de ben açamam!"
peki bu bid'atlerden nasil kurtuluruz, nereye siGiniriz? tabii ki Yüce Kitabimiz Kur'an-i Kerim'e.. bütün sorularin cevaplari O'nda.. bid'at zehirinin panzehiri de O'nda.. saGolsunlar, kardesimiz size cevaben bid'atin Hadisler isiGinda hükümlerini ve detaylarini belirtmis.. Allah razi olsun..
Selam ve Dua ile.. (Duaniz olmazsa ne ehemmiyetiniz var! Hadis-i Kudsi)
Bid’at nedir, ne değildir
Sual: Bid’at nedir?
CEVAP
Bid'at, sonradan çıkarılan şey demektir. Bunlar ya âdette olur veya ibadette olur.
Âdette bid'at, sevap beklenilmeden, dünya menfaati için yapılan şeylerdir. Âdette bid'at, bir ibadeti bozmazsa veya dinin yasak ettiği bir şey değilse günah olmaz. Âdette olan bid'at, ceket, pardesü giymek, çay ve kahve içmek gibi dinin yasak etmediği bir şey ise, günah değildir. Peygamber efendimizin papaz ayakkabısı ve Rum cübbesi giydiği hadis-i şerifle bildirildi. (Tirmizi)
Fen ve fen bilgileri dinde bid'at değildir. Fenni buluşlara sahip çıkmak, dinimizin emridir. (İlim Çin’de de olsa alın! Fen ve sanat, müminin kaybettiği malıdır. Nerede bulursa alsın) hadis-i şerifleri, kâfirlere uymayı değil, fenni onlarda bile olsa, arayıp bulmayı emrediyor. (Mevduat-ül-ulum)
İbadette bid'at, Resulullahın ve dört halife zamanında bulunmayıp da, dinimizde, sonradan meydana çıkarılan, uydurulan inanışlara, sözlere, işlere, şekillere ve âdetlere denir. İbadetlere bid'at karıştırmak büyük günahtır. Bid’ati sünnet diye işlemek haramdır. Bunların hepsini din diye, ibadet diye uydurmak veya dinin önem verdiği şeyleri dinden ayrıdır, din buna karışmaz demek bid'attir. Bid'atlerin bazıları küfür, bazıları büyük günahtır. Hadis-i şerifte, (Her bid'at sapıklıktır) buyuruldu. (Müslim)
Bid’at çıkaran, dinde noksanlık görüp bazı hükümleri değiştirmeye, yeni hükümler koymaya çalışır. Sahih hadisleri uydurma zanneder, İslam âlimlerini beğenmez. Bid’at ehli kibirlidir.
İmam-ı Gazali hazretleri buyurdu ki:
Kibrin diğer günahlardan daha büyük olmasının sebebi şudur: Büyüklük ancak Allahü teâlâya mahsus iken, kulun kibirlenmesi, bir kölenin hükümdarın tacını başına geçirerek onun tahtında oturup hükmetmesine benzer. Hükümdarın bir emrini yapmayarak suç işlemekle, hükümdarlığına sahip çıkmak, onun tahtına oturup emirler vermek arasında elbette büyük fark vardır. İşte kibirlenmek, Allah’ın emrini yapmamak gibi bir suç değil, bizzat ilah olmak gibi büyük suç oluyor.
Bid’atin de hırsızlık, katillik, fahişelik, içki içmek gibi haramlardan daha büyük olmasının sebebi budur. Günah işleyen kimse, Allah’ın emrine isyan etmiş olur, büyük günah işler. Fakat bid’at çıkaran kimse, Allah’ın, Resulünün ve Resulullahın vârisleri olan âlimlerin bildirdiği hükümleri beğenmeyip yeni hükümler koymaya, bizzat dinin sahibi olmaya çalışıyor. Yani Allah adına, Resulü adına hareket ediyor, hatta onları beğenmeyip kendi görüşünü din gibi ortaya koymaya çalışıyor. Bu bakımdan bid’at ehli, hırsızdan, eşkıyadan, katilden daha büyük günah işliyor. İşte bunun gibi sebeplerden dolayı Peygamber efendimiz, (Ben onlardan değilim, onlar da benden değildir. Onlara karşı cihad, kâfirlerle cihad gibi önemlidir) buyuruyor. (Deylemi)
İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:
(Bid’at ehli, yapacağı değişikliklerle, dini düzelteceklerini, olgunlaştıracaklarını zannederek bid'at çıkarıyor, bid'atlerin zulmetleri ile sünnetin nurunu örtmeye çalışıyorlar. Bunlar, dinin noksanlıklarını tamamladıklarını iddia ediyorlar. Bilmiyorlar ki din noksan değil, kâmildir. Dini noksan sanıp, tamamlamaya [çağa uydurmaya, çeşitli bid’atler çıkarmaya] çalışmak, Maide suresinin, (Bugün sizin için dininizi ikmâl eyledim. Üzerinize olan nimetimi tamamladım ve size din olarak İslamiyet’i vermekle razı oldum) mealindeki 3. âyetine inanmamak olur. (m.260)
Her bid’at sapıklıktır
Sual: Niye faydalı olan bid’atlere itiraz edilir ki?
CEVAP
Faydalı bid’at olmaz. Hâşâ o zaman Allahü teâlâ dini eksik göndermiş olur. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Okul, kitap gibi dinin izin verdiği faydalı şeylere bid'at dememeli, Sünnet-i hasene, yani iyi iş demeli. Bid'atler, faydalı görünseler de, hepsinden kaçınmak gerekir. Hiçbir bid'atte fayda yoktur. Bugün kalbler karardığından, bazı bid'atler güzel görünse de, kıyamette hepsinin zararlı olduğu anlaşılacaktır.
Bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Din adına uydurulan her şey bid’attir, her bid’at sapıklıktır; her sapıklık da Cehennemdedir.) [Buhari, Müslim, İbni Mace, Nesai]
Kur'an-ı kerimde mealen, (Bazı şeyleri faydalı sanıp seversiniz, halbuki o şeyler sizin için zararlıdır) buyuruldu. (Bekara 216)
Peygamber efendimiz, Eshab-ı kiram ve şimdiye kadar gelen İslam âlimleri, namazı nasıl kılmışlar, ibadetleri nasıl yapmışlarsa, aynen öyle yapmak gerekir. Eklemek ve çıkarmak, dini değiştirmek olur. İbadetlere bid'at sokmakla daha güzel ibadet edilmiş olmaz. (İbadetleri bizim gibi yapmayanlar, bizden değildir) hadis-i şerifini düşünerek, ibadetlere ilave ve çıkarma yaparak dini değiştirmekten çok sakınmalıdır!
Bid’at insan elinin değmesidir
Sual: Bir yerde okudum. Bid’at, ilahi hükümler topluluğu olan dinimize insan elinin değmesi diye tarif edilmiş. Peygamberimiz de insan, müctehidler de insandır. Peygamberimiz, farklı hükümler bildirmiştir. Müctehidlerin de, birbirinden farklı hükümleri vardır. Biri bir husus için farz derken, öteki sünnet diyebiliyor. O zaman bu insan eli değmesini nasıl açıklayabiliriz?
CEVAP
Resulullah efendimiz, Allahü teâlânın elçisi ve vekilidir. Vekil asıl gibidir. Allahü teâlâ, hüküm koyması için Resulüne yetki vermiştir. Artık Resulünün koyduğu hükümler, beşeri kanunlar değil, ilahi hükümler olur. Müctehid âlimler de Resulullahın vekilleridir. Onlara ictihad etme yetkisi verilmiştir. Bu farklı ictihadların rahmeti ilahi olduğu da açıklanmıştır. Bu bakımdan, Resulullahın hükümleri gibi, müctehidlerin her biri rahmet olan farklı ictihadları, ilahi hükümlere zıt kabul edilmez. Çünkü ahirette Allahü teâlâ, insanları onların bildirdiği hükümlerle hesaba çekecektir. Şafii mezhebindekine, (Deniz haşaratını niye yedin), Hanefi mezhebindekine de, (Karşı cinse dokunduğun halde niye abdest almadın) diye sormayacaktır. Böyle olunca, onların koyduğu hükümler beşeri olmaktan çıkmakta, Allahü teâlânın emrine uygun gelmektedir
SELAM SAYGI HURMET VE DUA ILE...
SELAMUN ALEYKUM VE RAHMETULLAH VE BERAKATUHU...
ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.
ISTANBUL'DAN KUCAKLAR DOLUSU, GONULLER DOLUSU DUALAR SIZINLE OLSUN. BU GARIBAN DUA YA MUHTAC OLAN INSANA DA DUA ETMEYI UNUTMAYIN.
Bid’at ve bid’at ehli olanlar
Sual: Bid’at kaç türlüdür?
CEVAP
Resulullah efendimizin ve Onun dört halifesinin zamanlarında dinde olmayan bir inanışı, bir işi, bir sözü ortaya çıkarmak ve böyle bir bozukluğu yaymak ve bundan sevap beklemek yasak edilen bid'at olur. Bid'at üç türlüdür:
1- İslamiyet’in küfür alameti dediği şeyleri zaruret olmadan kullanmak, en kötü bid'attir.
2- Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiklerine uymayan inanışlar da kötü bid'attir.
3- İbadet olarak yapılan yenilikler, reformlar, amelde bid'at olup büyük günahtır. (c.2, m.19)
İbadetlerde böyle değişiklik yapanlara da bid'at ehli denir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Her bid'at sapıklıktır.) [Müslim]
(Bir bid'at çıkaranın namazı, orucu, haccı, umresi, cihadı, tevbesi, farzı, nafilesi ve hiçbir iyiliği kabul olmaz, hamurdan [yağdan] kıl çıkar gibi, dinden çıkması kolay olur.) [İbni Mace]
(Allahü teâlâ, bid'at ehlinin ne duasını ne zekatını ne haccını, ne namazını, ne de sadakasını kabul eder, yağdan kıl çıkar gibi dinden çıkar.) [Deylemi]
(Bid'at ehli, bid'atini Allah rızası için terk etmedikçe, hiçbir ameli kabul olmaz.) [Deylemi, İbni Neccar, Ebu Nasr, İbni Ebi Asım]
(Bid'at ehlinin tevbesi, bid'ati bırakana kadar kabul olmaz.) [Taberani] (Tevbesi kabul olmaz demek, bid'at ehli, bid'atinden sevap beklediği, iyi bir iş yaptığını sandığı için tevbe etmeyi düşünmez. Bu bid'atten vazgeçmediği için de ibadeti kabul olmaz.)
(Bid'at ehlinin hiç birisi Sırattan geçemez, Cehenneme düşer.) [İbni Asakir]
(Bid’at çıkarıp, onunla amel edenlere lanet olsun.) [Dare Kutni]
(Bid’at çıkarana da, onu himaye edene de lanet olsun.) [Buhari]
(Bid'at ehlini beğenmeyenin kalbi, iman ile dolar.) [Gunye]
(Bir zaman gelir, sünnetim unutulur, bid'atler çıkar. Sünnete uyanlar garip olur, yalnız kalır. Bid'atlere uyan ise, kendilerine çok yardımcı bulur.) [Şir’a]
(Amellerin en hayırlısı farzlar, en kötüsü de bid'atlerdir.) [Beyheki]
(Bid’at ehli, yaratıkların en kötüsüdür.) [Ebu Nuaym]
(Bid'at ehline sert davran! Allahü teâlâ, onlara düşmandır.) [İbni Asakir]
(Ümmetim gruplaşacak, bid'atlere bulaşacak, tıpkı kuduzun ısırıp da, kuduranda hiçbir yer kalmayıp her tarafını sardığı gibi, bu bid'at de onların her hallerine bulaşacaktır.) [Ebu Davud]
(Ümmetim 73 fırkaya ayrılır, [bid’at ehli olan] 72’si Cehenneme gider. Yalnız bir fırka kurtulur. Cehennemden kurtulan fırka, benim ve Eshabımın gittiği yolda gidenlerdir.) [Tirmizi] (Bu fırkanın ise, Ehl-i sünnet vel-cemaat olduğu icma ile bildirildi.) [Mekt. Rabbani, Hadika]
Ahmed bin Muhammed Tahtavi hazretleri buyuruyor ki:
Fırka-i naciyye, bugün dört mezhepte toplanmıştır. Bu zamanda bu dört hak mezhepten birine uymayan, bid'at ehlidir. (Tahtavi)
(Bid'atler yayıldığı zaman ilmi olanlar bunu açıklasın. Eğer açıklamayıp ilmini gizlerse, Allah’ın indirdiği Kur’anı gizlemiş olur.) [İbni Asakir]
(Bid'atler çıkınca âlim ilmini açığa çıkarsın! İlmini açıklamayana lanet olsun!) [Deylemi]
İmam-ı Malik hazretleri, (Bid'at ehlinin şahitliği kabul olmaz) buyurdu. O halde bid’atlerden çok sakınmalıdır.
Bid’at ehli Cennete girecek mi?
Sual: Bid’at ehli müslüman doğrudan Cennete giremez mi?
CEVAP
Bid’at ehli, imanındaki bozukluk sebebiyle mutlaka Cehenneme girecektir. Affedilmeleri mümkün değildir, yani affedilmeyecekleri bildirilmiştir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ümmetim 73 fırkaya ayrılır, 72’si Cehenneme gider, yalnız bir fırkası kurtulur. Bu fırka, benim ve Eshabımın yolunda gidenlerdir.) [Tirmizi]
Bid’at ehli, iman ile ölürse sonunda elbette Cennete gider; fakat bu zamanda Ehl-i sünnet itikadında olmayanın küfre düşmemesi, iman ile ölmesi imkansız denecek kadar zordur. Çeşitli haramları işlemekten çekinmeyen Ehl-i sünnet itikadındaki kimsenin de bid’at ehli gibi küfre düşmesi çok kolay olur. Namaz kılmayan içki içen bir kimsenin küfre düşmesi an meselesidir. Çünkü onda dini kaygı kalmamıştır. Rahatça küfre düşürücü söz ve harekette bulunabilir. Namaz kılmadığı, içki içtiği için değil, bu günahlar onu küfre düşürebileceği için Cehennemlik olabilir.
Bir kimse, icma ile ve zaruri olarak bildirilmemiş olan inanılacak şeylerde manası açıkça anlaşılamayan nasslara [âyet-i kerime ve hadis-i şeriflere] yanlış mana verirse buna bid’at ehli denir. Fakat dinde inanması zaruri lazım olan şeylere inanmayan, yani her Müslümanın işittiği, bildiği şeyleri tevilini bilmeden reddeden küfre girer.
SELAM SAYGI HURMET VE DUA ILE...
SELAMUN ALEYKUM VE RAHMETULLAH VE BERAKATUHU...
ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.
ISTANBUL'DAN KUCAKLAR DOLUSU, GONULLER DOLUSU DUALAR SIZINLE OLSUN. BU GARIBAN DUA YA MUHTAC OLAN INSANA DA DUA ETMEYI UNUTMAYIN.
kitap yazarları tasvvuf ve tarikat kuran zat lar bidat mı yapmış oluyo
tarikatler tasvvuf ve kitaplar bidat mıdır
BUNU NEYE GÖRE SORUYORSUN... BİDAT DEMEK:DİNDE OLMAYAN.SONRADAN UYDURULAN ŞEYLERE DENİR.HALBUKİ TASAVVUF DAHİL BAZI KONULAR DİNDE YERİ VARDIR....
ben hanefi meshebine tabi im hizmet nur camatine baglıyım yani o yolda gidiyorum ben bidat mı etmiş oluyorum