Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
Peygamber Efendimiz Niçin Çok Hanimla Evlenmistir ?
Hz. Resul Efendimiz isteseydi daha gençliGinde iken ; genç , zengin bir çok kizla evlenebilirdi. Bu imkani vardi fakat evlenmemislerdir:
Peygamber efendimiz kendi döneminde Muhammedül-emin (güvenilir Muhammed ) olarak adlandirilmis ,sadece zenginlerin üye olabildiGi Hilful-fudul derneGine zengin olmadiGi halde kabul edilmis ,çevresince kendine güvenilen ,genç,ahlakli ve yakisikli bir insandi.Kabeyi su bastiGi zaman Hacerul esved tasini , kabile reisleri arasinda tek reis olmayan peygamberimiz yerine koymustur.Peygamber efendimiz peygamberliGini ilan ettiGi zaman Mekkeli müsrikler peygamberimize su teklifte bulunurlar : Ey Muhammed eGer sen para istiyorsan sana para verelim, basimiza baskan olmak istiyorsan seni baskan yapalim, eGer istiyorsan seni kabilemizin güzel kizlariyla evlendirelim.Yeter ki sen bu davadan yani islami anlatmaktan vazgeç.
Peygamberimiz onlara su cevabi verir: Bir elime ayi , bir elime günesi koysaniz ben bu davadan vazgeçmem.
GörüldüGü gibi Peygamberimizin dünya malina düskün olmasi veya benzeri bir iddia gerçek olsa idi , daha genç iken tüm bu imk�nlari elinin tersi ile bir kenara itmemesi gerekirdi!Ama O Yüce insan , insanlari battiGi ahlaksizlik ve kötülük bataGindan kurtarmak için mücadele ve iftiralara muhatap olma pahasina iyiliGi tebliG ve yayma yolunu tercih etmislerdir...
Peygamberimiz 25 yasina kadar evlenmemis , ibadetle mesgul olmustur.
Peygamber efendimiz 25 yasinda iken 40 yasinda ve dul olan Hz. Hatice ile evlenir.Hz. Resul Hatice annemizle zenginliGi için evlenmemistir.Çünkü Hz. Resul , Hz. Hatice'nin tüm malini Allah yolunda daGitmistir(Hz. Resul daha sonra kendisine gönderilen hediye ve altinlari da fakirlere daGitacaktir.) Hz. Hatice ile peygamberimiz 25 sene evli kalirlar.Hz. Hatice , peygamberimize :Ey Muhammed ben yaslandim , artik baska hanimla evlen deyince peygamberimiz su cevabi verir: Böyle söyleme Hatice , üzülürüm.Hz. Hatice 65 yasinda vefat eder. Hz. Resul 2-3 sene daha kimse ile evlenmez , 53 yasina gelir.
Not : O dönemde sahabi ( Peygamber Efendimizin arkadaslari) savaslarda sehit oluyor, esleri dul, çocuklari yetim kaliyordu. Peygamberimiz sahabiye bu dul hanimlar ile evlenmelerini, onlari evsiz, çocuklarini bakimsiz birakmamalarini tavsiye ediyor, kendisi de bu dul hanimlar ile 53 yasindan sonra evleniyorlar.
Hz. Sevde: 53 yasinda, dul.
Hz. Aise: Peygamberimizin dul olmayan tek esidir. Peygamberimiz genç yasta olan (17-18 yaslarinda : Hz. Aise'nin ablasi Esma hicrette 27 yasindaydi. Hz. Aise ablasindan 10 yas küçük olduGuna göre onun da hicrette tam 17 yasinda olmasi gerekir. Ayrica Hz. Aise peygamberimizden önce Cübeyr'le nisanlanmis, daha sonra dini nedenlerle ayrilmislardi. Demek ki evlenecek çaGda bir kizdi, nisanlanmis, nisan bozulmus sonra peygamberimizle evlenmistir-) Hz. Aise ile evlenir. Müslüman hanimlarin sormaya utandiGi sorulara cevap vermesi için peygamberimiz Hz. Aise ile evlenmis ve onu öGretmen olarak yetistirmistir. Hz. Aise peygamberimizden 2000 hadis rivayet etmis, Müslüman kadin ve erkeklere öGretmenlik yapmis, hatta Müslüman ordularin komutanliGini dahi üstlenmistir.
Hz. Hafsa: Dul,
Huzeyfe kizi Zeynep: 60 yasinda dul,
Ümmü Seleme: 65 yasinda 4 çocuklu dul,
Cahs kizi Zeynep: Dul,
Ümmü Habibe: 55 yasinda dul,
Cüveyriye, Safiye: Esir (esir ve cariyelerle evlenmek �det deGil iken peygamberimiz onlar ile evlenerek onlarin da aile kurma haklarinin olduGunu , onlarinda insan olduGunu çevresindekilere ispat eder .)
Meymune: 2 çocuklu dul,
Misirli Mariye: Cariye
Hz. Resul 50 küsür yasina kadar tek esle evli kaliyor ,her türlü dünyevi teklifleri reddediyor ve 50 yasindan sonra genç ve zengin bir çok kiz yerine koruma ve tebliG amacini güden , karsilikli rizaya dayanan evliliklerini objektif olarak inceleyen herkes evliliklerin hiç birinde dünyevi bir amaç olmadiGini görebilirler yeterki tarafsiz olarak olaylari inceleyebilelim.
NE MUTLU O'NA VE O'NUN iZiNDEN GiDEBiLENLERE !
Bazi ön yargili çevreler Hz. Zeynep annemiz ile Hz. Resul'ün evliliklerine dillerine dolarlar. Güya Hz. Zeynep'ten hoslanan Hz. Resul onun esinden bosanmasini bekleyip onunla evlenir. Halbuki Hz. Zeynep Hz. Resul'ün akrabasidir ve daha onu kiz iken tanimaktadir. istese onunla kiz iken evlenebilirdi. Halbuki evlenmedi ve kendi eli ile Zeynep'i evlatliGi olan kölesi ile evlendirir. Ailenin devami için huzursuzluk bas gösterip, bosanma talepleri gelince Hz. Resul hep bunlara engel olur. Fakat aile kendiliGinden daGilip bosanma vuku bulunca her konuda, her türlü tapuyu yikmakla görevlendirilen Hz. Resul, evl�tlikta evl�t gibidir. Evlenince hanimi kizin gibi olur türünden ön yargilari yikmak için Allah'(c.c.)in ayeti ile emretmesi üzerine Hz. Zeynep ile evlenir. Tapu dolayisiyla dedikodular çikacaGini bile bile, çünkü Hz. Resul ins�ni olmayan tüm tapu-taassuplara savas açmisti: Kadin savasmiyor, miras alamaz, kiz çocuGu uGursuzdur, namusumuza leke getirebilir, diri diri gömülmelidir. Soy erkek çocuktan devam eder, kiz çocuk soyun kesilmesine neden olur...gibi bir çok günah zararli ön yargilari, yasayarak, hayatiyla peygamber efendimiz yikmis, yok etmistir.
Hz. Muhammed'e (s.a.v.) atilan bir diGer iftira da HZ. Safiye ile evlenmeleri olayidir : Güya Hz. Resul esir olan Safiye annemize benimle evlenirsen seni serbest birakirim , diye bir teklifte bulunmustur. Halbuki olay söyle gelismistir:
...Savasta esir olan yahudilerden olan Hz. Safiye'ye Hz. Resul sana bir teklifim var , istersen serbestsin mallarini al ve git , istersen sana evlenme tekif ediyorum ,müslüman ol , yanimda kal teklifini özgür ve hür iradesiyle deGerlendiren Hz. Safiye annemiz , kendi isteGi ile teklifi kabul eder ve Hz. Muhammed'in (s.a.v.) yaninda kalir. Bunun üzerine Müslümanlar biz annemizin akrabalarini esir etmeyiz , diyerek esir edilen tüm yahudileri serbest birakirlar... yahudilerde bu gelismeler üzerine islama girerler...
Peygamber Efendimiz bir günde iki öGün sicak yemek yememistir. Bazen aylarca evinde sicak yemek bulunmazdi. Sirke ile kuru ekmek yer ve Ne güzel nimet buyururdu. Hasir üzerinde yatar, uyandiGi zaman vücudunda hasirin izleri belli olurdu. Müslümanlar uyurken gece yarisi kalkip namaz kilmak kendisine farzdi. Kendisine iftar etmeden birkaç gün üst üste oruç tutmasina izin verilmistir.
Hz. Resul insanlara karsi merhametli idi. Kendisini her türlü kötülükten koruyan amcasi Hamza'yi öldürüp ciGerlerini yiyen Hint'i ve katili Vahsi'yi affetmis, kendine hakaret edip, Müslümanlari öldürüp aç ve susuz yurtlarindan kovan Mekke Müsriklerini,Hayber'li yahudilerin hidayet bulmalari için onlara dua etmistir.Kendisini zehirlemeye çalisan Yahudi kadini afetmis , bir topluluk içinde kendisine karsi aGzi bozuk ve saygidan uzak bir sekilde konusan kadina karsi takindiGi yumusak ve seviyeli tutumu ile kadinin hal ve hareketlerinin deGismesine sahip olmus , çevresine gerektiGinde nükteler yapan , Nisa suresini dinlerken gözyaslarini tutamayan ," insanlara hizmet eden insanlarin efendisidir" buyurup ,halka gerektiGinde eliyle su daGitan , kibirleden uzakisleri paylasmayi seven ,evinde iken herkes gibi " ayakkabilarini tamir edip,elbiselerini dikip temizleyen kendi isini kendi gören ,koyunlari saGan b.r insan olan Hz. resul çocuklari da çok severdi : Onlari bir siraya dizer karsilarina geçer bana ilk gelene hediye vereceGim derdi, çocuklar sevinç içinde O'na kosar çevresini sararlardi. Torunlarini sirtina alir , namazda iken onlarin kendi sirtlarina çikmalarina izin verirdi.Bayram günü aGlayan ,aç bir çocuGu temizleyip doyurmus ,ona bayram sevincini tattirmis , her çocuGa yetiskin gibi selam verip, onlarla sakalasir ,namaz esnasinda aGlayan bir çocuk sesi üzerine , çocuGun ailesinin cemaat içinde olabileceGini düsünüp namazi hizla bitirmis , kendisine 9 sene hizmet eden Enes'i bir defa bile azarlamamis ... bir insandi.
Hz. Resul hayvanlara ve bitkilere de merhametli idi. Yere uzanmis iken elbisesinin üzerine yatan kediyi uyandirmamak için elbisesini keserek ayaGa kalkar, isl�m ordusunun yolu üzerine çikan bir köpek ve yavrusunu rahatsiz etmemek için ordunun yolunu deGistiren , susuz bir deve görünce eli ile ona su veren peygamberimiz , savas vakti bitkilerin kesimini yasaklamis, yarin kiyamet kopacaGini bilseniz aGaç dikin buyurarak insanlari aGaç dikmeye davet etmistir.
Peygamberimiz evlilikleri ile büyük bir merhamet örneGi göstermis, hayatinin son senelerinde karsilikli riza ile fedak�rlik göstererek Müslüman hanimlara kol kanat germistir. Ayrica bu evlilikler Peygamber Efendimizin hanimlarinin kabilelerini de etkilemis, onlarin kendiliGinden isl�m'a isinip kabul etmelerine vesile olmustur.
ESSELAMU ALEYKE YA RESULALLAH ;(
Esselatu vesselamu Aleyke Y
ALLAH RAZI OLSUN BİR İLAHİ YAZACAĞIM
SEN YOKTUN ilahisini hepiniz işallah bilirsiniz işim çıktı yazamıyorum anlayışınızdan dolayı allah sizden razı olsun
Alıntı(Risale-i Nur K.)
Evet onbeş yaşından kırk yaşına kadar, hararet-i gariziyenin galeyanı hengâmında ve hevesat-ı nefsaniyenin iltihabı zamanında, dost ve düşmanın ittifakıyla kemâl-i iffet ve tamam-ı ismet ile Haticet-ül Kübra (R.A.) gibi ihtiyarca bir tek kadın ile iktifa ve kanaat eden bir zâtın kırktan sonra, yani hararet-i gariziye tevakkufu hengâmında ve hevesat-ı nefsaniyenin sükûneti zamanında kesret-i izdivac ve tezevvücatı, bizzarure ve bilbedahe nefsanî olmadığını ve başka ehemmiyetli hikmetlere müstenid olduğunu, zerre kadar insafı olana isbat eder bir hüccettir.
O hikmetlerden birisi şudur ki: Zât-ı Risaletin akvali gibi, ef'al ve ahvali ve etvar ve harekâtı dahi menabi-i din ve şeriattır ve ahkâmın me'hazleridir. Şıkk-ı zâhirîsine Sahabeler hamele oldukları gibi, hususî dairesinde mahfî ahvalâtından tezahür eden esrar-ı din ve ahkâm-ı şeriatın hameleleri ve râvileri de, Ezvâc-ı Tâhirattır ve bilfiil o vazifeyi îfa etmişlerdir. Esrar ve ahkâm-ı dinin hemen yarısı, belki onlardan geliyor. Demek bu, azîm vazifeye, bir çok ve meşrebce muhtelif Ezvâc-ı Tahirat lâzımdır.