Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


Musikinin dindeki yeri

Türkçemizde de birçok deyimler vardır. Mesela (Göz boyamak) tabirini kelime kelime yabancı bir dile çevirirsek, gözün üstüne boya sürmek gibi bir mana çıkar. Halbuki, Türkçede göz boyamak, aldatmak demektir. (Göze girmek) gözün içine girmek değil, takdir toplamak, itibar kazanmak demektir. (Gözden düşmek) de itibarını kaybetmek demektir. Eli maşalı deyimi, el ve maşa kelimeleri ile başka dile çevrilemez. İngilizceye yaklaşık olarak kavgacı anlamına gelen quarrelsome kelimesi ile çevrilir. Eli açık deyiminde de, el ve açık kelimelerini kullanmadan, cömert anlamına gelen generous kelimesi kullanılır. Eli uzun deyimini ise, hırsız anlamına gelen thief kelimesi ile anlatmak gerekir. (To be in the soup) başı dertte olmak demektir. Kelime anlamı ise çorbanın içinde olmak demektir.

Arabi’de de çok tabirler vardır.

Hadis-i şerifler çok vecizdir. Kelime kelime tercüme edilirse yanlış olur. Birkaç misal verelim!

Türkçede hırsızlık yapana eli uzun derler. Arapça’da eli uzun, cömert demektir. Hz. Zeyneb binti Cahş, cömert ve eli marifetli idi. Peygamber efendimiz onun hakkında, (Zevcelerim arasında, bana en önce kavuşacak olanı, eli uzun [cömert] olanıdır) buyurmuştur.

Dünya kelimesi, Türkçede, yeryüzü manasından başka, fikir ve inanç bütünlüğü manasına da gelir. (İslam dünyası) gibi. Görüş manasına gelir. (Dünyaları ayrı iki insan) gibi. Çok kalabalık manasına da, (Dünyanın insanı gelmiş) denir.

Dünya, arabide de bildiğimiz dünya manasına geldiği gibi, başka manalara da gelir. Dünya, ednâ kelimesinin müennesidir. Ednâ ism-i tafdil olup mastarı dünüv veya denâettir. Birinci mastardan gelince çok yakın demektir. Mesela şu âyetteki dünya kelimesi bu manadadır:
(Biz, en yakın olan gökü yıldızlarla süsledik.) [Saffât 6]

Bazı yerlerde ikinci manada kullanılır. Mesela hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Dünya [deni, alçak şeyler, haram ve mekruhlar] melundur.) [İbni Mace]

Dünya, mal, dünyalık, rızık gibi manalara da gelir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Dünya [dünya malı] bana yaklaşmak istedi. "Benden uzaklaş" dedim. Giderken, "Sen benden kurtuldun ama, senden sonrakiler benden kurtulamaz" dedi.) [Bezzar]

(Cennet anaların ayakları altındadır) hadis-i şerifini, (Cennet, ananın rızası altındadır) şeklinde açıklamak lazımdır. Ancak bu kadar bir açıklama da kâfi gelmez. Çünkü ana-babanın gayrı meşru emirlerine de riayet edilmesi gerekeceği anlaşılır. Ayrıca bir çocuk, müslüman olmasa; fakat ana-babasının rızasını alsa, Cennete gideceği de zannedilebilir. O halde hadis-i şerifi İslam âlimlerinin açıkladığı şekilde bildirmek lazımdır. O da şöyle: (Müslüman evlat, müslüman ana-babanın dine uygun emirlerine riayet edip, rızalarını kazanırsa, Cenneti kazanır.)

(Eş-şer'u tahtesseyf) ve (El Cennetü tahte zılâlissüyuf) hadis-i şeriflerini kelime kelime tercüme edersek (İslam kılıç altındadır) ve (Cennet kılıçların gölgesi altındadır) demektir. İslam kılıcın altında ne demektir? Kılıç ile atom bombası, roket, radar, füze gibi her çeşit harp vasıtaları kastedilmektedir. Müslümanlar, ekonomide, teknolojide ileri seviyede olursa, dinlerini korumuş olurlar. Yani, İslamiyet, kılıç ve diğer vasıtaların koruması altındadır. Amerika'nın, Avrupa’nın, Rusya'nın tekniğini almak lazımdır. O halde yukarıdaki hadis-i şeriflerin açıklaması şöyle olur:
(İslamiyet, kâfirlerdeki silahların hepsini yapmakla ve bunları iyi kullanmakla sağlam kalır.)

KURAN DA ARADIĞINIZ DAHA DOĞRUSU ALLAH IN BİR KULDAN BEKLEDİĞİ HERŞEY VAR.
AMA SİZ KURAN I ARAŞTIRMAK YERİNE TANIMADIĞINIZ BİLMEDİĞİNİZ İNSANLARIN SÖZLERİNİ KABUL EDEREK

ENAM:38DEKİ AYETİ(Kitap' ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. )KABUL ETMEDİĞİNİZİ AÇIK AÇIK BEYAN EDİYORSUNUZ

ALLAH YALAN SÖYLEMEZ O HİÇBİRŞEYİ EKSİK BIRAKMADIYSA BIRAKMAMIŞTIR.

AYRICA YUKARIDAKİ HADİSLERİ SİZ NİYE KABUL ETMİYORSUNUZ?????

ALLAH RESULU BENDEN İŞİTTİĞİNİZ SÖZLERİ YAZMAYIN DİYOR SİZ ONLARA GÖRE DİNİNİZİ BELİRLİYOR HATTA AYETLERİ KABUL ETMİYORSUNUZ.

müge hanım senin canın şarkı türkü dinlemek istiyorsa dinle. Sana dinleme diyen yok zaten. Ama şunu itiraf et evet yaptığım iş doğru değil ama yapıyorum nefsime uyup. Bak sana bi misal anlatacağım. Hocamın analattıklarını belki daha iyi anlarsın.
Hz. Ömer efendimiz (aşkına yandığım) halifedir.
Adamın biri hanımı ile tartışır ve ahd eder derki şu sevdiğim atıma bineceğim ve çatlatmadan inersem sen benden boş olacaksın der sinirlenip ve atına atlar koş babam koş....Koşturur ama at çatlamadığı (yorulup ölmesi) için üzerinden inemez ahdi bozulacak diye. Atın üzerinde günler geçer, ihtiyaclarını atın üzerinde karşılamaktadır. Derken bir gün bir çobanla ahbab olur çoban meseleye çözüm bulur ve derki atınla şu agacın altına git dur. Sen agacı tut. At bir müddet sonra kendi kendine gider ve sen attan değil ağaçtan indiğin için yeminin bozulmaz der. Adamcağız çaresiz yapar ama hanımı eve almaz mesela büyür ve Hz. Ömer Efendimize gider mevzuu.Halifemiz dinler ve çobanı çağırır sen bu fetvayı ne delil ile verdin. Ayet midir Hadismidir diye sorar delilini. Çoban aklımla deyince kim olduğunu ailesini ve gelirini iyi sorguladıktan sonra ÇOBANI ASTIRIR. (ANALMADIYSAN Bİ DAHA A-S-T-I-R-I-R.)Ve çobanın ailesine gelrinden daha fazla maaş bağlatırır ve derki " Her kim kafasından fetva buyurursa bu DİN bozulur." ve bazı nakli deliller verir.
Ey gözünü sevdiğimin ayağının tozu olduğumuz HZ. ÖMER (R.A)ne büyüksün. Bide gelse şimdiki din şartlatanı şaşı beyazı, öztürkü nacarı macarı bilmem ne idiklerini Asmaz mı? Hele senin okuduğun yahudi dönmesi reformistleri neder bilmiyorum.
NEYSE başka bi şey daha şu sayfayı tıkla bi zahmet www.sevivon.com. Solda bi yazı var gavur benguryon iplemesinin. "Bİz kitabı koruduk o da bizi korudu" diye. Hele oraya girde rabbilerine din hakkında chat yapta sana nedesin sen rabbimisin din hakkında yorum yapıyorsun diye. Ulan şerefsiz yahudiler kadar olamıyoruz bile.

" Amcanız Abdulhamid han....." Efn.Hzr.
" Abdulhamid hanı anlamak demek, herşeyi anlamak demektir." NFK

hal böyle olunca biz amcamızı , amcamızda bizi sever. kemâli


Müzik ve Ilahiler

MollaCami.Com