Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
FiTNECi
FiTNECi
Ne bu simdi?
Siz herkesi alim mi zannediyorsunuz da,dogrularin içinde bulunan yanlislari ayiklayacak? Yanlislar tarafimizdan degil ehli sünnet alimleri tarafindan
açiklanmistir. Gerisine bakmaz itibar etmeyiz.....
türkiye'de iki grubu son derece zararli görüyorum. abdulkadir geylani gibileri tekfir edenler onlari tekfir edenleri tekfir edenler... ikisi de ALLAH'in dininin cehennem kapiciligina kendini sartlandirmis fikri sabit (anlayisi dar) insanlardan mütesekkil oluyor umumen. ikisi de kendini ehli sünnet velcemaat olarak adlandiriyor. ama iki firkanin da ehli sünetin en temel kaidesine muhalefeti söz konusu; o da: ehli kible tekfir edilmez.
abdulkadir geylani veya benzerlerine din disi gören kim adina bu tekfiri yapiyor? din adina! onlari tekfir edenleri tekfir eden kim adina bunu yapiyor? din adina! halbuki din,müslümanlara sadece Allah'i hakkiyla bilip, Ona kul olmaktan baska bir vazife vermemistir.Allah'a kul olmak ise 'bana iman'i anlat, bana islam'i anlat, bana ihsan'i anlat' sorularina rasulu muhterem aleyhisselam'i n verdigi cevaplardan ibarettir.
dolayisiyla bu iki zararli akimin müslümanlarin kardesliginin önünde ciddi engel teskil ettigini farkediyorum.
seyyid kutub'a düsman olan ile abdulkadir geylani'ye düsman olanlar ayni yerden besleniyor.sahislarini tanrilastiriyorlar! Rabb azze ve celle'ye degil, anlayislarina tabi oluyorlar.cennet ve cehennem fedailigi rolü üstleniyorlar.halbuki bu ikisinin ve temsillerinin müslümanligi hakkinda milyonlarca ayri ayri sehadet mevcuttur.öyleyse onlardan birini kafir gören, kendi arzularini dinlestirmis ve Allah'in dinine savas açmistir. fikirleri konusmak ayridir, sahislari tekfir etmek ayridir.
insan hatali söz söyleyebilir Kur'an'i yorumlarken.nitekim aleyhisselam: kim Kur'an'da kendi görüsü ile hüküm çikarirsa gerçekte o hata etmistir buyuruyor.bu iki taifede kur'andan delil aldigini beyan ile birbirini ve sahislarinda fikirlerini gayri islam görüyor.seyyid kutub'u severim, o bir sehit... abdulkadir geylani'yi daha fazla severim, o bir mürsid.tam tersini de baska biri söyleyebilir der ki:
abdulkadir geylani'yi severim,o bir mürsid seyyid kutub'u daha fazla severim, o bir sehit... bu yaklasimlarda zarar yok; ama seyyid kutub\'u sevmem, çünkü kafir; abdulkadir
geylani'yi severim denilince veya tam tersi sorunlar çikiyor. bizi islam dairesine birbirimiz sokmadik. bizi birbirimiz o daireden çikaramayiz. ayni yöne secde eden insanlarin ortak adi müslümandir. bu cevapta endiseniz varsa gavura sorun, onunverecegi cevap dogru olacaktir. kabe'ye yönelenlere ne diyorsunuz siz diye sorun gavura! müslümanlar kardestir.müslüman birbirinin serefini korur.kim müslümanlardan herhangibirinin serefini alçaltmaya çalisirsa Allah indinde serefinden olabilir.seyyid kutub'un hatali sözleri vardir. hatalarini ifsa eder, dogrusunu izah ederiz. eyvallah abdulkadir geylani'nin hatali yönleri mi var, hatalarini söyleyin, dogruda bulusalim insaallah...
ama birine olan sevginiz veya kizgintiniz dininizi bina etmesin.ola ki sevdiginize darilinca, onun hak sözleri size tesir etmez.ola ki sevmediginizle barisinca, onun batil sözleri sizi sarabilir. ölçü sahislar degildir. ölçü, ayet hadis icmadir....havadis (dedi denildi) degil, ehadistir...dolayisiyla kim fethullah gülen'i, abdulkadir geylani'yi, seyyid kutub'u, ibn teymiye'yi,imam rabbani'yi sahsiyet olarak direkt hedef alir,yanlis olan görüsü delili ile, islah için bildirmez ve sahislari hakkinda asab bozucu abuk sabuk laf
söylerse benim için ayni kategoridedir:
fitneci! sözümüz ümmetin içinde ümmeti birbirine düsürerek bundan rant elde edenleredir. her böyle kisi üstüne alinabilir.rant nedir?
-söhret, sehvet, enaniyet tatmini-seyyid kutub'un Rabbi ile Abdulkadir Geylani'nin
Rabbi aynidir.onlari Rabb'leri kulluguna kabul etmis iken, kim ne üstüne vazife o kulluktan onlari aforoz etmek ister? bunun adi nedir?fitne en hafif tabirle... birinin sözleri, sizi baska bir müslümandan nefret ettirmeye yönelik ise, ilgilenmeyin o sözlerle... fitne zamaninda en güzel sey, aç bir adamin agacin kütügünü isirdigi gibi sünnete sarilmaktir.
bakacagiz, peygamber aleyhisselam ve serefli ashabi ne yapmis ise onu yapacagiz.
aleyhisselami n serefli ashabi birbiri ile savasmistir. birbirlerine taraf olmuslardir; ama hiçbir yekdigerinin serefine müteceviz söz söylememistir anlasmazlik illa ki olacak! ama anlasmazlik, sahislarin birbirine bugz etmesine, kin beslemesine, sahislari lanetlemeye sevk ediyor ise o anlasmazlik din ilisikli degildir. nefsidir.nefsin oyunudur. is müslümandan nefrete sirayet etti mi yapilacak en güzel sey, nefret ettigin müslümanin müslüman oldugunu ve onun müslümanliginin sahibinin ALLAH oldugunu hatirlamak ve müslüman kardesine dua etmektir...
ta ki içindeki bugz dinene kadar... bir tespitimiz de su: özellikle vefat eden ulemamizin eserlerindeki bazi ibareler siper edinilip, müslümanlardan bir kisim diger bir kismi vasiflar uyuyor kanaatiyle tekfir ediyor; ya da gözden düsürmeye çalisiyor.vallahi o ulemamiz böyle bir fitneye alet olacaklarini bilseler yazmazlardi.
Kabe'de namaz kildiniz mi?
orada her firka ve görüsten müslümanlar belki itikadini begenmedigi veya huyunu suyunu tanimadigi bir imamin arkasina saf baglar ve namaz kilarlar.Allah'a namaz kilarlar. kafalarinda ve kalblerindeki tek sey Allah'tir çünkü.Sia, vahabi, sünni, mutezili v.s v.s sair zamanlarda birbirlerini fikirlerinden dolayi tenkid edenler, is orada namaz kilmak oldu mu, yanyana, omuz omuza, ayni saftadirlar.belki hemen yanindakini kafir gören ile omuz omuza ayni Allah'a secde eden bu insanlar, oradan ayrilinca birbirinin arkasinda namaz kilmaz ve yanyana safa durmaz.
bu su demek ise, büyük problem vardir:birbirlerini kardes görmezler. müslüman görmezler! ancak müslümanlar birbirlerine kardestirler ayeti ve müslümanlar bir bedenin azalari gibidir. azalardan biri rahatsizlik hissedince diger azalarda o rahatsizligi hissederler hadisinin beyaninca müslümanlarin basina gelen zulum, bu hal sürdükçe devam edebilir.ümmetim 73 firkaya ayrilacak biri müstesna hepsi atestedir. ashab sordu:kimdir kurtulan firka? el cemau ( Benim ve ashabimin ardinca gidenler) buyurdu.'ümmetim' kelimesi çok önemlidir.
hadisi serheden alimler, hesapsiz cennete girecek olan firkanin 'Benim ve ashabimin ardinca gidenler' cümlesine dahil olduklarini, diger ümmetin ise suçuna göre azablanacagini veya sefaate ugrayacagini beyan etmislerdir. ama son son tevili mümkün olmayan derecede inkari söz konusu olmayan bütün ümmet 'ümmetim' kelimesine dahil olanlar ergeç cennette yerlerini alacaklardir.cibril hadisinde cebrail aleyhisselam aleyhisselam' a sordu: bana islamdan bahset... bana imandan bahset... bana ihsandan bahset...
bu sorulara rasulu muhterem aleyhisselam bildiginiz cevaplari verdi:o cevaplarda ne dediyse, onlara inanan müslümandir.bize hani islamin sartlari, imanin sartlari diye ögrettiler ya, iste onlar.müslüman için aleyhisselam buyurdu ki: kim bizim kiblemize yöneliyor, bizim kestigimiz yiyor ise onun cani mali irzi haramdir.
çok enteresan bir durum aktarayim size: bazi mevzular niye asirlik kinlere vesile oluyora bir izah olsun.bir böcek var: hamam böcegi! ona memleketimizde niye 'kara fatma' derler, hiç düsündünüz mü? kim hazreti rasulullah'in güzide evladini bir böcege isim koymustur.alevi köylerinde hala köpeklerine 'yavuz' derler, bilir misiniz?'arap' diye çagirirlar köpekleri sünni köylerde de...bunlar derin yaralardir.çok acidir.yazik günahtir.yavuz, arap, fatma bizimdir.bu tefrika bitmeli...öz unutulmamali. ..
yangin bu topraklarda basladi, bu topraklarda sönmeli.
Alinti
Selam Sevgi ve Dua Ile
bu yazını anlamakta çok güçlük çektim ama anladığım bazı noktalarda daha dikkatli ve bilnçli olman gerektiğini düşünüyorum.. birde şu ümmet ifadesi ahir zamndaki tüm insanlar peygamberimizin ümmetidir zaten ... inanan ve inanmayan .
ümmet iki kısımdır 1- ümmeti icabe 2- ümmeti da've..
yani kimisi iman eder kimisi etmez ama sonuçta hepsi ümmettir..... bu konularda biraz daha dikatli yazarsak daha verimli oluruz... saygılar ve sevgilrle...
Tebrik ederim. Çok anlamlı bir yazıyı bizimle paylaştınız.
Vesselam!