Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim


Metinler kitabından soru

Haddi tam haddi nakıs resmi tam resmi nakıs misallerini anlatabilirmisinz

haddin tarifi:kavlun dallun ala mahiyetişşey'i.
manası:birşeyin mahiyeti üzerine delalet eden kavildir.

haddi tamın tarifi:vehüvellezi yeterekkebü an cinsişşey'i ve faslihilkaribeyni.
manası: bir şeyin cinsi karib ve faslı karibinden terekküp eden şeydir.
misali: el insanü ma hüve hayvanün natıkun
anlatımı: hayvanun natikun haddi tamdır,haddir çünkü birşey olan insanın cinsi karibi olan hayvan ve faslı karibi olan natıktan terekküp etmiştir,tamdır çünkü zatiyatın tamamı kendisinde mezkür olmuştur.

haddi nakısın tarifi:vehüvellezi yeterekkebü an cinsil beiidi ve faslihilkaribi.
manası: birşeyin cinsi beid ve faslı karibinden terekküb eden şeydir.
misali:el insanü ma hüve cismü natikun.
anlatımı: cismü natikun haddi nakıstır,haddir çünkü birşey olan insanın mahiyeti üzerine delalet etmiştir,nakıstır çünkü birşey olan insanın cinsi beidi olan cisim ve faslı karibi olan natıktan terekküb etmiştir.

resmin tarifi:kavlun dallun ala asarişşey'i.

resmi tamın tarifi:vehüvellezi yeterekkebü an cinsişşey'i ve havassihillazimeti.
manası:birşeyin cinsi karib ve havassı lazimesinden terekküb eden şeydir.
misali: elinsanü ma hüve hayvanün dahikun
anlatımı: hayvanün dahikun resmi tamdır,resimdir çünkü birşey olan insanın eserleri üzerine delalet etmiştir,tamdır çünkü birşey olan insanın cinsi karibi olan hayvan ve havassı lazimesi olan dahikden terekküb etmiştir.

resmi nakısın tarifi: ve hüvellezi yeterekkebü an araziyyatin tahtassu cümletüha bi hakikatin vahidetin.
manası: cümlesi bir hakikate mahsus olan arazlardan terekküb eden şeydir.
misali: insanın tarifinde olan,innehü maşin ala kademeyhi arizül ezfari badil beşerati müstekımülkameti dahhakun bittabhi.
manası: insan iki ayağı üzerine yürüyücü,tırnakları geniş,cildi tüğsüz,boynu dik, ve tabiatında mübalağa ile gülücüdür.
anlatımı: bu tarif resmi nakıstır,resimdir çünkü birşey olan imsanın esrleri üzerine delalet etmiştir,nakıstır çünkü cümlesi bir hakikat olan insana mahsus olan arazlardan terekküb etmiştir.











Aşk'a ciğerin yakmayan, mürşide doğru bakmayan,bahr-ı muhit'e akmayan,göl iken umman olurmu... Nakşibendi (k.s)

Allah razi olsun cok cok tesekkur ederim,elleriniz dert gormesin,niye silindi bunuda anlayamadim ama,

Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez.
Mevlana (rah.)

Bu şekildeki müzakerelerin faydalı olacağını ümit ediyorum. Soru ve cevapları mümkün mertebe devam ettirelim.

Tefrih kardeşim, uzun süredir göremiyoruz sizi.. Tekrar hoşgeldiniz diyoruz mollacami.com üye ve yöneticileri adına...



Müzakere

MollaCami.Com