Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
Rüya ile amel edilir mi?
Rüya ile amel edilir mi?
Rüya, hadisin ifadesiyle mübessirattandir. Yani o bir mustular kaynagidir. Allah (celle celaluhu) rüyalarla bize müjdeler verir. Buna, kendi adimiza sekerleme kabilinden ihsanlar, lütuflar diyebiliriz.
Elbette rüyanin da bir hakikati var. Ancak soruda, rüyadan ziyade, rüya ile amel edilip edilemeyecegi hususu soruldugu için, biz de daha çok meselenin o yönüne temas etmek istiyoruz. Ayrica, rüya ile beraber melek
gördüGümüz rüyalari söylemek gerekeirmi
GördüGümüz rüya salih ise tabiki ehil kisilerle paylasabiliriz.Kötü rüyalar ise katiyen paylasilmamasi gerek.Her rüyayi hayra yormak gerek.su ahir zamanda ilmiyle amel eden ALiMlerin rüyalarinin gerçek olduGunu peygamberimiz bize bildiriyor.Rüya nefsten veya seytandan olabilir.Hayirli rüya ise teheccütten sonra veya sabah namazindan sonra kusluikta 3 gün üst üste görülen rüyalar olarak bize bildiriliyor.Rüya çok karisik bir hal olduGu için illaki bir alim (ilmiye amel eden)
desteGi olmasi lazim arkadasim.EN BASiT YAPABiLECEGiMiZ HER ZAMAN HAYRA YORMAKTiR.
ayni rüyayi sürekli gördüGünü bilmek ve gördüklerini hatirlamamak nasil bisey bu beni çok sikiyor lütfen bi açiklama yaparmisin
aldirmamak gerek .yasin kardesim.sikinti yarattiGini söylüyorsunuz.Salih Rüya ruhun masivadan siyrilip batin alemine açilmasidir.Bu açilma açik bir sekilde olur.EGer insan gaflet halinde ise salih olan rüya bile hatirlanmaz olur.Tekrar etmekte fayda görüyorum ilmiyle amel eden salih bir kisiyi ile istisare yapmak gerek.O GÜL YÜZLÜ SULTANLAR ZAHiR iLE BATiNiN SULTANLARiDiR.Kainatin anahtarlari onlarin elinde olduGu için onlar bütün bu inkisafi açik olarak izah edebilir.İşte hakiki bir mürşidin elinde tutmak buna benzer.İnsan en basit rüyada bile takılabiliyor.Ya dünyanın içindeki o zahiri ve batını düşmanları insan tek başına nasıl aşar.Þaşarım o insanın haline ki ya çok yiğit bir insandır ya da hakiki talep etmiyor İşte hakiki bir mürşidin elinde tutmak buna benzer.İnsan en basit rüyada bile takılabiliyor.Ya dünyanın içindeki o zahiri ve batını düşmanları insan tek başına nasıl aşar.Şaşarım o insanın haline ki ya çok yiğit bir insandır ya da hakiki talep etmiyor hakkıı.HAKKiNiZi HELAL EDiNiZ.
Rüya ile ilgili amel edilir mi sorusuna açıklık getiriyor bu yazı;öncelikle yazandan ve iletenden Allah razı olsun.Benim de aklıma gelen şöyle iki hadis var.
Pey.Efen.(sav) şöyle buyuruyor: ' Biriniz,seveceği bir rüya görürse o rüya,ancak Allah Teala tarafındadır.Onun için ,Allah’a hamdetsin ve onu [sevdiği bir kimseye) haber versin.'
Diğer bir rivayette:'Rüyayı sevdiğinden başkasına söylemesin.Hoşlanmayacağı bir rüya görürse o,ancak şeytandandır.Şeytanın şerrinden Allah'a sığının.Zira(o zaman) rüya ona zarar vermez'..buyuruyor.
Kaynak: Riyazü's Salihiyn
Hiç tanımadığınız,sadece ismen bildiğiniz bir kişiyi rüyada görmek ve onun gelecekte neler yapacağına şahid olmak nasıl yorumlanabilir?
Kur’ân ile tefe’üle ve rüyaya itimada ehl-i hakikat taraftar değiller.Rüya dahi, hayır iken, bazı aks-i hakikatle göründüğü için şer telâkki edilir, ye’se düşürür, kuvve-i mâneviyeyi kırar, sû-i zan verir. Çok rüyalar var ki, sureti dehşetli, zararlı, mülevves iken, tabiri ve mânâsı çok güzel oluyor. Herkes rüyanın suretiyle mânâsının hakikati mabeynindeki münasebeti bulamadığı için, lüzumsuz telâş eder, meyus olur, keder eder.
Rüya üç nevidir. İkisi, tabir-i Kur’ân’la, "Karma karışık, tabire değmez rüyalar."( Yusuf Sûresi, 12:44.) da dahildir, tabire değmiyor. Mânâsı varsa da ehemmiyeti yok. Ya mizacın inhirafından, kuvve-i hayaliye şahsın hastalığına göre bir terkibat, tasvirat yapıyor; yahut gündüz veya daha evvel, hattâ bir iki sene evvel aynı vakitte başına gelen müheyyiç hâdisâtı, hayal tahattur eder, tâdil ve tasvir eder, başka bir şekil verir. İşte bu iki kısım dır, tabire değmiyor.
Üçüncü kısım ki, rüya-yı sadıkadır. O doğrudan doğruya, mahiyet-i insaniyedeki lâtife-i Rabbâniye, Âlem-i şehadetle bağlanan ve o Âlemde dolaşan duyguların kapanmasıyla ve durmasıyla Âlem-i gayba karşı bir münasebet bulur, bir menfez açar. O menfezle, vukua gelmeye hazırlanan hadiselere bakar. Ve Levh-i Mahfuzun cilveleri ve mektubat-ı kaderiyenin numuneleri nevinden birisine rast gelir, bazı vakıat-ı hakikiyeyi görür. Ve o vakıatta bazen hayal tasarruf eder, suret libasları giydirir.
Bu kısmın çok envâı ve tabakatı var. Bazı, aynen gördüğü gibi çıkar, bazen bir ince perde altında çıkıyor, bazen kalınca bir perde ile sarılıyor. Hadis-i şerifte gelmiş ki, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın bidâyet-i vahiyde gördüğü rüyalar, subhun inkişafı gibi zâhir, açık, doğru çıkıyordu.(Risale-i Nur,Mektubat)
______________________________________________________________________
Yaz güze ve kışa yer vermesi ve gündüz akşama ve geceye değişmesi kat'iyetinde,gençlik dahi ihtiyarlığa ve ölüme değişecektir.
rüyalar 3 sınıftır.
1. Rahmani rüya (vahyin 1/40 ıdır)
2. nefsani rüya (günlük şeylerin onla rüyada ugrasmak)
3. şeytani rüya (cok tehlikelidir.)
Rahmani rüyaların özellikleri :
Kaidesi : Tevhid esaslarına tam uygun olmasıdır. (rüyada bir hadise yada ayete ters en ufak birşey bile görülmez. )
1. sabah namazı sırasında görülür genelde.
2. rüyada konusabilirsiniz rüya içinde soru sorarsınız onlara size cevap verirler.
3. kalp uyandırılır.(bilinc hissedersin rüyada olsanda şuan rüya görmeye başladım diyecek kadar bilinc vardır)
4. Rahmani rüyadan sonra insan hiç zerrece uykusu kalmamışcasına uyanır.uykuluklu halde olmaz.
Rahmani rüyayı sadece Alimler okuyabilirler.
siz rüyanızı bir alime mutlaka anlatın. Alim bakar dine ters bir nitelik içeriyormu minicik bir ters durum varsa o rüya rahmani süsü verilmiş şeytani rüyadır.
örneğin; Seyyid Abdülkadir Geylaninin rüyası :
bir nurr gördüm nur içinden cok tatlı bir nida geliyordu bana dediki
"Herkeze haram kıldıgımı sana helal kıldım ya gavs ül azam"
Abdülkadir direk vaziyeti sezip la havleyi okuyor nur pisliğe dönüşüyor. ardında iblisi görüyor.
Nerden anladın diyor : Muhammed aleyhisselamın dine ters bir durum vardı diye anladım şeytandan oldugunu diyor.
Rahmani süsü verilmiş Şeytani rüya cok sakattır. dinden eder.
örneğin ; iskender Ali mihr diyor ki : Beni rüyada görmeden iman etmeyecekmisiniz?
şimdi birsürü insan gördüm ki onun etrafında istihare namazına yatıyorlar bu veli mi diye.
Şeytan da onun kılıgında en büyük velidir diye gösteriyor onlara. rahmani süsü verilmiş rüya ile.
deselerki bu veli ise bana muhammed aleyhisselam görünüp o söylesin veli oldugunu
rüyada Rasul gören gercekten rasul görmüştür
çünkü şeytan oymuş gibi yaparak kandırması yasaktır.
rüyada ben Muhammed aleyhisselamım diyen biri varsa o asla iblis olamaz. iblisin bu şekilde onun kılıgına girerek kandırması yasaktır.
rüyada sor deki Sen muhammed aleyhisselammısın evet muhammed im derse o asla iblis olamaz. cünkü iblisin böyle yapaması yasaktır ona.
Sahte peygamber için istihare namazına yat yemin ederimki şeytan onu sana peygamber olarak göstermezse noluyum.
Rahmani rüya ikramdır. Acık rahmani rüya ise taam ikramdır.
Alim eger acık rahmani rüya derse onunla amel edebilirsiniz. Tabi hakiki alim diyorsa bunu.