Bölümler | Kategoriler | Konular | Kitaplar | İletişim
ÎMAN.........
Îman, Peygamber Efendimiz( s.a.v) in Hazret-i Allah tarafından getirilip tebliğ buyurduğu hususların tamammını kabul ve tasdik etmektir. İman, bu tasdikten ibarettir. Fakat kişinin, hayatında ve ölümünde kendisine müslüman muamelesi yapılması için kelime-i şehâdeti dili ile söyleyip kalbi ile tasdik etmesi şarttır.
Îmanın şartları altıdır. Bu altı şart Âmentü'de açıklanmıştır.
"Âmentü billahi ve melâiketihî ve kütübihî ve resülihî ve'l yevmi'l-âhıri ve bi'l-kaderi hayrihî ve şerrihî mine'llâhi teâlâ ve'l-ba'sü ba'de'imevti hakkun EŞHEDÜ EN LA İLAHE İLLALLAH VE EŞHEDÜ ENNE MUHAMMEDEN ABDÜHÛ VE RASÛLÜH."
Mânâsı:Ben Allâhü Teâlâ' ya ve onun meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere; hayır ve şerrin Allâhü Teâlâ'nın yaratmasıyla olduğuna inandım. Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben şehadet ederim ki, Allâhü Teâlâ' dan başka ilâh yoktur. Ve yine şehadet ederim ki, Muhammed (s.a.v) onun kulu ve Peygamberidir.
Şu noktaya dikkat lazımdır:
Öncelikle;güvercin kardeşim tarafından hata ile noksan olan ve bi'l-kaderi ibaresinden sonra hayrihi ifadesi olmalıdır.Onu ilave ederek değerlendiriniz.
Ehl-i Sünnet'in hadisi şeriflerden aldığı ve erkan-ı imaniyeyi beyan eden ''Amentü''ifadesinde ve bi'l-kaderi yani''Kadere iman ettim'' denildiği halde,daha sonra hayrihi ve şerrihi mine'llahi teala diye yani;''hayır da şer de Allah'tandır'' diye bir kayıt yer alamktadır.Ulema-i Kelam bu kaydı,Mu'tezile mezhebinin yanlış görüşünü reddetmek ve Ehl-i Sünnetin hakkaniyetini isbat etmek için kadere iman rüknüne dahil etmişlerdir.Çünkü,Mu'tezile2ye göre sadece hayırlar kaderdendir.şerler kaderden değildir.Ehl-i Sünnetin inancına göre ise hem hayr,hem de şerrin yaratılması kaderde dahildir.
Hem yine ''Vel yevmil ahiri yani Ahiret gününe iman ettim denildiği halde,daha sonra vel ba'sü ba'del mevti yani Öldükten sonra ruhen ve ceseden dirilmek haktır.'' ibaresi ilave edilmiştir.Bunun sebebi şudur ki;Ba'zı batıl mezhebler ve Hristiyanlar,Ahiret'in ve öldükten sonra dirilmenin var olduğunu kabul ettikleri halde,bu dirilmenin cesetle değil,yalnız ruhen olduğunu iddia etmektedirler.İşte vel ba'sü (cesetle dirilip kalkmak)ba'del mevti(öldükten sonra) Hakkun(Haktır)kaydı ile,haşr-i cismaniyi inkar edenlerin bu batıl fikirleri reddedilmektedir.
Çok özür dilerim eksik yazdığım için kusura bakmayın hemen düzeltiyorum. Hakkınızı helal edin.. bu arada yolcu kardeşim teşekkür ederim sağolun
SELAMETLE.